Diety

Prowiant na drogę


Niezależnie od długości podróży, w torbie podręcznej powinniśmy mieć nieco jedzenia i picia, które spożyjemy w drodze. Zasada w podróży nie jadam nie obowiązuje – zwłaszcza wtedy, gdy mamy przed sobą wiele godzin jazdy (lub lotu). Organizm zmęczony podróżą (a także nieco wygłodzony) zamiast czerpać z wakacji jak najwięcej, może poddać się osłabieniu lub nawet chorobie. Dlatego też nie zapominajmy o prowiancie. Podpowiadamy, jakie przekąski warto przygotować przed podróżą.

Po pierwsze, unikajmy produktów które szybko się psują lub szybko ulegają zniekształceniu. Zwłaszcza latem nie sprawdzają się luźno rzucone do torby miękkie owoce, czekolada ani kanapki z dużą ilością masła (lub kremu czekoladowego). Możemy za to wziąć owoce miękkie, typu banany, śliwki i brzoskwinie – ale pod warunkiem, że spożyjemy je na początku podróży. Jeśli jednak chcielibyśmy zjeść soczyste owoce i warzywa, wówczas możemy przygotować tzw. zestawy MADE TO GO. Wystarczy, że kubku, lub poręcznym pojemniku umieszczamy pokrojone w średnią kostkę lub słupki ulubione warzywa i owoce (np. arbuzy, jabłka, marchewkę, mango; do tego winogrona). W kubku umieszczamy także plastikowy widelczyk – taka soczysta przekąska pozwoli nam z walką z pragnieniem, a także zaspokoi niewielki głód.

Jeśli owoce nam nie wystarczają, i chcielibyśmy zjeść coś bardziej konkretnego, wówczas warto mieć pod ręką kanapki, wafle ryżowe lub chlebki typu waza. Jeśli nie przewiduje się w podróży dłuższego postoju na obiad, warto o takim daniu pomyśleć przed podróżą. Możemy przygotować szybką sałatkę, kaszę z mięsnym sosem lub ryż z marchewką.

Jeśli danie zawiera tłuszcz, lub gdy podczas jedzenia łatwo będzie można się pobrudzić, przygotuj również dodatkowy papier, kilka pustych torebek i siateczek. Wszelkie papierki i pozostałości po jedzeniu możesz gromadzić w jednym miejscu, a następnie siateczkę wyrzucić zaraz po dotarciu do celu.

O ile podczas podróży możemy sobie odmówić jedzenia, tak częste picie jest wręcz obowiązkiem. Nie powinniśmy zabierać ze sobą napojów, które szybko fermentują (kompoty absolutnie odpadają). Lepiej też unikać słodkich napojów gazowanych, które nie zaspokoją pragnienia, a wręcz będziemy po nich odczuwać jeszcze większe pragnienie. Najlepiej sprawdza się woda mineralna. Zimą warto zaopatrzyć się w termos z gorącym napojem (kawą, herbatą lub czekoladą).

(źr. Mapa-Polski.org)
Diety
Dieta selerowa
Diety
Dieta pomarańczowa
Diety
Dieta buraczana
There are currently no comments.