Diety

Na zdrowie – kapusta!


Kapusta to warzywo nieco zapomniane. Nawet nasi przodkowie sprzed kilku tysięcy lat uznawali kapustę w lecznictwie i gastronomii. Dlaczego warto powrócić do tradycji i wprowadzić nieco więcej kapusty do kuchni?

Przede wszystkim dlatego, że w kapuście znajduje się dużo witaminy C, z grupy B i A. Zawiera wapń, potas i żelazo. Udowodniono, że jadanie conajmniej jednej surówki z kapusty tygodniowo chroni przed rakiem żołądka, dwunastnicy i jelita grubego. Wskazane jest jedzenie surowej kapusty. Sok ze świeżego warzywa pomaga osobom z problemami żołądkowymi. Liście kapusty pomagają przy bólach reumatycznych, odmrożeniach i zapaleniach żył. Wystarczy liść kapusty (w całości) ugotować w małej ilości wody i przyłożyć do bolącego miejsca.

Jedynie osoby mające tendencję do wzdęć powinny ograniczyć jej spożywanie, a osoby chore na tarczycę powinny z niej zrezygnować zupełnie.

Jedzenie kapusty może powodować wzdęcia, dlatego warto do portawy dodać nieco kminku, majeranku lub bazylii. W polskiej kuchni najczęściej wykorzystuje się kapustę białą, czerwoną, pekińską, kiszoną i włoską.

Jak wykorzystać kapustę w kuchni?

Kapustę najczęściej możemy spotkać w:
– bigosach
– gołąbkach
– kapuśniaku
– surówkach
– pierogach
– łazankach i przy żeberkach.
Diety
Dieta pomarańczowa
Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta szpinakowa
There are currently no comments.