Diety

Dieta orzechowa


Cholesterol jest niezbędny do funkcjonowania organizmu, gdyż stanowi substrat do syntezy wielu ważnych biologicznie czynnych cząsteczek, np. hormonów płciowych, kortykoserydów (odpowiedzialnych za regulację przemiany białek) oraz glikozydów nasercowych (które są odpowiedzialne za siłę skurczu mięśnia sercowego). Jednak może się on przyczynić do miażdżycy, a to za sprawą nieodpowiedniej diety i braku ruchu – pisaliśmy jakiś czas temu, omawiając kwestię cholesterolu (cały artykuł możesz znaleźćTUTAJ). Dlaczego wracamy do tej kwestii? Gdyż orzechy są idealnym składnikiem, który pomaga w walce z wysokim cholesterolem. Dieta orzechowa w tym ci pomoże!

Orzechy są bardzo dobrym źródłem witaminy E i C. Są tłuste z tego względu, że zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe. Świetnie wpływają na układ trawienny. Są doskonałym sposobem na poprawę humoru. Jak wspomnieliśmy w leadzie, są głownym produktym wspierającym walkę z cholesterolem. Orzechy z powodzeniem zadomowiły się w kosmetyce – są składnikami wielu produktów wpływających na włosy i cerę. Są niezastąpione w domowym peelingu.

Ostatnio powróciła moda na artykuły orzechowe. W sklepach pojawiają się coraz nowsze propozycje wafli i deserów o smaku orzechowym. Gazety poświęcony kulinariom rozpisują się nad zaletami orzechów. Nic więc dziwnego, że powróciła także moda na dietę orzechową. Na taką dietę mogą przejść wszyscy odczuwający senność, słabość lub problemy trawienne. Bardzo dobrze wpływają na mózg, dlatego zalecane są osobom uczącym się do egzaminów.

W Polsce najczęściej jadane są orzechy włoskie, laskowe, orzechy nerkowca i orzeszki ziemne.

Zasady diety orzechowej

Przejście na dietę orzechową nie oznacza, że od dziś jesz wyłącznie orzechy. Dieta orzechowa każe nam dodawać orzechy do wszystkich wszystkich możliwych potraw. Przykładowo: farsz mięsny możemy przygotować na bazie orzechów, a zamiast słodkiej masy do ciasta przygotujemy specjalną dietetyczną masę orzechową.

Nie możemy jednak jeść półproduktów orzechowych, takich jak masło lub chrupki. Tego typu produkty zawierają konserwanty, a my potrzebujemy zwiększyć liczbę zdrowych tłuszczy. Wszelkie dania przygotowujemy z surowych, nieprzetworzonych orzechów.

Generalnie będąc na diecie orzechowej nie liczymy kalorii. Dobrze byłoby jednak usunąć z jadłopsisu tłuste produkty, fast foody i napoje gazowane. Rezygnujemy także z chipsów, batoników i cukierków – zamiast tego podjadamy np. pestki, czy orzechy laskowe. Na śniadanie jemy wyroby mleczne z orzechami. Obiad ma być bogaty w warzywa, a orzechy możemy zmielić i zrobić farsz, albo dodać w stanie surownym np. do sałatek. Kolacja może być jedynym posiłkiem bez orzechów, ale musi zawierać dużo białka (zalecany kurczak, twaróg i ryba).

Jadłospis diety orzechowej

Śniadanie: mleko z musli orzechowym
II śniadanie: kanapka z domową pastą orzechową
Obiad: zupa krem z czerwonej papryki + sałatka z kurczakiem i orzechami
Podwieczorek: garść mieszanki orzechowej
Kolacja: domowy hot-dog z dużą ilością surówki + herbata bez cukru

Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta beztłuszczowa
Diety
Dieta pomarańczowa