Diety

Dieta na parowarze


Parowar to praktyczne urządzenie kuchenne, które pomaga gospodyniom w gotowaniu potraw bez użycia tłuszczu. Do tego celu wykorzystuje parę wodną. Warzywa i owoce gotowane na parze zachowują cenne dla nas witaminy, a mięso staje się chudsze i smaczniejsze. Dziś zachęcamy was do wypróbowania diety parowej, polecanej przez dietetyków i sprawdzoną prrzez miliony ludzi na świecie!

Dieta opierająca się na daniach przygotowanych na parze ma raczej zastosowanie zdrowotne niż odchudzające. Owszem, gdybyśmy zdecydowali się na całkowitą zmianę diety i przerzucenie się na parowar, to chcąc nie chcąc i tak stracimy zbędne kilogramy, bo nie będziemy dostarczać do organizmu tyle tłuszczy co przed dietą. Najważniejsze w tym wszystkim jest jednak ustabilizowanie przemiany materii oraz przywrócenie równowagi pracy układu pokarmowego.

Sam parowar składa się z conajmniej trzech pięter (odłączanych od siebie): pojemnika dolnego do którego wleamy wodę oraz dwóch wyższych w których układamy warzywa i mięso. Dania gotuje się szybko, wręcz błyskawicznie. Można w nim przygotować całe potrawy (wkładając do środka gotowe danie), bądź pojedynczo – np. same brokuły. Jest to rewelacyjny sposób gotowania dla osób liczących kalorie oraz lubiących lekkie jedzenie. Ci, którzy lubią zjeść na tłusto, nie będą zadowoleni.

W parowarze możemy gotować niemal wszystkie warzywa, które gotuje się by nabrały miękkości: brokuły, marchewkę, fasolkę szparagową, ziemniaki itd. Z mięs możemy w nim przygotować pupety, ryby, kurczaka oraz roladki mięsne. Ważne jest by potrawy przyrządzać bez dodatku soli i tłuszczu. Naszą półkę z przyprawami uzupełniamy o wszelkie zioła oraz przyprawy korzenne. Jeżeli rozpoczynamy dietę, to dobrze by było ograniczyć sól i tłuszcz w pozostałych zjadanych posiłkach – wówczas nasza dieta będzie o wiele bardziej skuteczniejsza. Tłuszcz możemy zastąpić oliwą z oliwek, a sól zamieniamy na zioła prowansalskie.

Potrawy mięsne przygotowywane w parowarze możemy połączyć ze świeżo robionymi sosami: koperkowym, pomidorowym, grzybowym lub innym – warunek jest jeden! Muszą być one przygotowywane ze świeżych składników – żadnych konserwantów!

Przykładowe dania z parowara

1. Łosoś z warzywami
2. Jabłka gotowane z cynamonem
3. Klopsiki cielęce
4. Kluski drożdżowe
5. Pulpety rybne
6. Pampuchy owocowe
7. Pierogi leniwe
8. Kuleczki z bułek (dla dzieci)
9. Ryba gotowana na parze w sosie pomarańczowym
10. Papryki faszerowane warzywami i żółtym serem

Diety
Dieta szpinakowa
Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta ogórkowa