Diety

Dieta Dr Dąbrowskiej


Prawdopodobnie wszystkie nasze czytelczniczki zapoznały się z terminem: głodówka oczyszczająca. Niekiedy dochodziły do nas informacje, że to jedyna, sprawdzona przez miliony kobiet, recepta na odświeżenie organizmu. Nic bardziej mylnego! W oczyszczaniu muszą nam pomagać witaminy. Zastosuj więc półgłodówkę owocowo- warzywną, opracowaną przez dr Ewę Dąbrowską.

Jest ona zdrowsza niż tradycyjna głodówka. Organizm lepiej sobie radzi ze zmianą żywienia, kiedy jest wspierany przez podstawowe minerały. Witaminy zawarte w warzywach i owocach będą oddziaływać na całe nasze ciało: skórę twarzy i ciała, cellulit, organy wewnętrzne i włosy.

Dieta, jak każda głodówka, nie może trwać w nieskończoność. Dobrze, jeśli kończy się maksymalnie po 6 tygodniach (jest to optymalny czas, kiedy naturalnie z naszego organizmu zostaną usunięte toksyny). Mogą ją zastosować kobiety, które czują się ciężko i chcą wrócić do dawnej formy. Warto ją zastosować gdy jesteśmy aktywnymi palaczkami, prowadzimy stresujący tryb życia lub poddajemy się niezdrowej diecie. Półgłodówek muszą unikać kobiety w ciąży, kobiety karmiące piersia, przyjmujące leki, kobiety sierpiące na choroby nowotworowe oraz dziewczęta do 15 roku życia.

Musimy pamiętać, że każdy z nas kumuluje w swoim organizmie pewną liczbę toksyn. Często nie mamy na to wpływu. Szkodliwe substancje możemy wdychać (np. pracując w przemyśle), spożywać z jedzeniem, wdychać z dymem papierosowym lub nadmiernie się stresując. Krytycy diety zauważają, że poprzez dietę dr Dąbrowskiej nie dostarczamy organizmowi potrzebnego białka. Dodatkowo spowolnione jest tempo przemiany materii, a utracona przez półgłodówkę tkanka tłuszczowa i tak powróci, więc efekt jojo jest niemal gwarantowany.

My uważamy, że dieta dr Ewy Dąbrowskiej jest dobrą nauką tego, co dla naszego organizmu jest najważniejsze. Poprzez półgłodówkę mamy możliwość sprawdzenia naszego gustu żywieniowego. Zdajemy sobie także sprawę z tego, jak powinien wyglądać nasz jadłospis. Dlatego wypróbuj dietę Dąbrowskiej i sama wypróbuj moc warzyw i owoców!

Zasady diety dr Dąbrowskiej

Półgłodówka trwa 6 tygodni. Najgorsze chwile przychodzą pomiędzy 2-6 dniem diety, mogą wówczas wystąpić zawroty głowy, ogólne osłabienie i stany depresyjne. Po jakimś czasiem punkt krytyczny mija, a na jego miejscu pojawia się dawna energia.

Najważniejszą zasadą jest przestrzeganie liczby posiłków w ciągu dnia. Ma ona nie przekraczać 3 dań dziennie. Śniadanie jemy 2 godziny po przebudzeniu, a kolację na dwie godziny przed pójściem spać. Pora obiadu jest dowolna.

Zaraz po przebudzeniu się pijemy szklankę wody z cytryną.

W diecie dopuszczalne jest zjadanie warzyw korzeniowych (np. buraki, marchewka itp), cebulowych (cebula lub por itp.), krzyżowych (kapusta, brokuły itp.), liściastych (sałaty, szpinak itp.), dyniowatych (dynia, ogórek itp.), psiankowatych (pomidor, papryka itp.), strączkowych (fasola, groch itp.) oraz następujące owoce: jabłka, cytryny, kiwi, owoce cytrusowe. Ilość – nieograniczona. Zjadamy wyłącznie surowe, gotowane i kwaszone warzywa i owoce. Najlepsze są soki, zupy i warzywne potrawki. Każde danie nie może zawierać soli, cukru, ani tłuszczu.

Przykładowy jadłospis:
Śniadanie: surówka z białej kapusty z jabłkiem + sok z marchwii
Obiad: zupa ogórkowa
Kolacja: mus owocowy na ciepło + surówka z marchewki + różana herbata

Pomiędzy posiłkami pijemy soki owocowe w nieograniczonej ilości.

Diety
Dieta pomarańczowa
Diety
Dieta beztłuszczowa
Diety
Dieta selerowa