Diety

Dieta amerykańska


Patrząc na Amerykanów coraz częściej dochodzimy do wniosku, że chyba wiedzą niewiele o dietach i skutecznym odchudzaniu…a może właśnie jest odwrotnie? Amerykańscy naukowcy nie raz udowodnili nam, że ich wkład w naukę jest cenny. Może otyłość w Stanach jest objawem nie braku wiedzy, ale konsumpcjonizmu? Znajdziemy przecież niejeden przykład diety – cud wśród amerykańskich obywateli. Zachęcamy do amerykańskiej diety, która pozwoli nam schudnąć nawet 5 kg w 5 dni!

Mówiąc: dieta amerykańska, mamy na myśli dwa rodzaje diety: 5-dniowa oraz 3-tygodniowa. Czym się różnią od siebie?

Wersja 5-dniowa jest bardzo ostra i ogranicza spożycie kalorii do 1200. W tym okresie tracimy 5 kg. Wersja 3-tygodniowa jest rozbudowana i mamy wówczas pewność, że pozwoli nam na utratę 7-miu kilogramów. Ograniczamy w tym czasie kalorie do 1500.

Dieta 5-dniowa może jednak spowodować zwiotczenie skóry. Stanie się tak, gdy gwałtownie ograniczymy jedzenie i szybko utracimy wagę. Nie mamy żadnej gwarancji, że skóra w tym czasie schudnie razem z nami, gdyż jest to etap długofalowy. Gwarantowany natomiast jest efekt jojo.

Dieta 3-tygodniowa z kolei zmusza nas do całkowitej zmiany żywienia. Musimy trzymać się wyznaczonych godzin posiłków i przestawić na inny tryb aktywności. Osoby uprawiające sport mogą mieć problemy zdrowotne związane z ograniczeniem kalorii.

Zasady diety amerykańskiej

Nie ważne którą wersję diety wybierzemy. Najważniejsze jest ograniczenie spożycia tłuszczy zwierzęcych i tłustego nabiału. Tłuste wędliny jemy w mniejszych ilościach.

Kategorycznie zabronione są natomiast: biały cukier, sól, mleko, fast foody, napoje gazowane i alkoholowe.

Co jemy? Więcej pieczywa pełnoziarnistego, chudego mięsa, chudego nabiału, ryb, kiełków i otrębów. Wprowadzamy do diety jak najwięcej warzyw i owoców. Staramy się zastępować słodzone napoje, kawę i herbatę, zwykłą wodą mineralną.

Dieta amerykańska jest skuteczna, jeśli do zdrowego odżywiania się dołączymy ruch. Zalecana jest codzienna pół-godzinna seria ćwiczeń.

Przykładowe menu diety amerykańskiej:

Wersja 5-dniowa

Śniadanie: Jajko na miękko + surówka z pomidorów
II śniadanie: jabłko
Obiad: porcja sałatki greckiej
Podwieczorek: 2 wafle ryżowe
Kolacja: jogurt naturalny z łyżką musli

Wersja 3-tygodniowa

Śniadanie: kromka chleba pełnoziarnistego + 4 łyżki chudego twarożku z rzodkiewką i śmietanką
II śniadanie: 3 mandarynki
Obiad: gotowane pulpety rybne + mała porcja ryżu + gotowana marchewka
Podwieczorek: jogurt owocowy
Kolacja: zupa mleczna z otrębami

Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta ogórkowa
Diety
Dieta buraczana