Fitness

Szybki sposób na silne ramiona


Dlaczego kobiety nie ćwiczą mięśni ramion? Prawdopodobnie z obawy przed zbyt dużym ich rozbudowaniem. Nic bardziej mylnego – ramiona należy ćwiczyć, aby nie pokryły się dużą warstwą tłuszczu i aby nie były słabe. Poniżej znajdziesz kilka propozycji ćwiczeń, jakie możesz wykonać trenując ramiona.

Na ramiona składa się kilka mięśni: naramienny, dwugłowy ramienia (biceps), trójgłowy ramienia (triceps), mięsień ramienny oraz grupa mięśni przedramienia. Ćwicząc kończyny górnemusimy pamiętać, by w pracę angażować wszystkie w/w mięśnie i grupy mięśniowe. Partie te często pokrywają się tłuszczem, gdyż organizm sam z siebie ma tendencje do odkładania tłuszczy w górnych partiach ciała.

Jeśli chcesz wyćwiczyć ramiona, by były silne i smukłe, powinnaś zacząć od najważniejszej zasady – NIE UCIEKAJ OD PRACY FIZYCZNEJ. Wykonywanie codziennych obowiązków to najprostsza czynność jaką możesz wykonać, utrzymując swoje ramiona w ruchu. Podczas sprzątania wykonuj robotę staranniej i dokładniej, pamiętając o napiętych ramionach. Kurze i okna zmywaj zamaszystymi ruchami, a podłogę myjpo centrymetrze, prowadząc mopa na zmianę w lewo i w prawo.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na mięśnie ramion

1. Podnoszenie hantelków (lub litrowych butelek z wodą) – uciądź na krześle, wyprostuj plecy, po czym umieść łokieć jednej ręki na nodze. W dłoni trzymaj ciężarek. Zginaj ramiona w łokciu i przyciągaj ciężarek do swoich barków. Ćwiczenie powtórz kilkakrotnie na obu rękach. W ten sposób wyćwiczysz biceps i mięsień ramienny.

2. Unoszenie ramion z ciężarkami na boki – stań prosto w lekkim rozkroku. W dłoniach trzymaj ciężarek. Unoś ramiona na boki, mniej więcej do wysokości barków. W ten sposób wyćwiczysz mięśnie naramienne.

3. Ćwiczenie ze sztangą – stań w niewielkim rozkroku. W zależności od tego, jaką partię mięśni chcesz wyćwiczyć, chwyć sztangę układając dłonie daleko lub blisko siebie. Ciężar unoś, wykonując pełne rozgięcie bicepsów (nie ramion!) do ich całkowitego skurczu. W ten sposób ćwiczysz mięśnie dwugłowe ramion oraz mięśnie przedramion.

There are currently no comments.