Fitness

Spływaj na basen!


Pływanie to sport dosłownie dla każdego. Na basenie spotkamy zarówno maleńkie dzieci, jak i osoby starsze. To siła wody sprawia, że czujemy się lżejsi, a nasze ruchy są płynniejsze. Poniżej znajdziesz kolejne powody, dla których warto wskoczyć do wody!

Pływanie powoduje że czujemy się rozluźnieni i wypoczęci. Stawy oraz kręgosłup nie ulegają takim przeciążeniom, jak na lądzie. Dlatego też pływanie polecane jest dla osób ze schorzeniami kręgosłupa i cierpiących na bóle w stawach. Co więcej, systematyczne pływanie pomaga w utrzymaniu naturalnej, zdrowej sylwetki. Podczas zajęć na basanie ćwiczymy układ oddechowy, bowiem mięśnie oddechowe w warunkach wodnych pracują wydajniej.

Zaletą pływania jest jego wpływ na układ krążenia – zwiększone ciśnienie i masaż skóry przez wodę, pobudza ukrwienie i poprawia krążenie. Pamiętać jednak należy o tym, by przed wejściem do wody zrobić rozgrzewkę. Rozgrzewka powinn być dokładna, w przeciwnym razie możemy dostać skurczy.

Istnieje kilka technik, które pozwolą Ci na wybudowanie idealnej sylwetki:
– Kraul na piersiach – jedna z najszybszych technik pływackich. Twarz powinna pozostawać w wodzie, wykonując wdech lekko skręcamy głowę. Ułożenie ciała – na piersiach, a ruch kończyn jest naprzemienny.
– Styl klasyczny (żabka) – najwolniejsza technika pływacka. Pozycja ciała – na piersiach, kończyny górne pracują równomiernie z kończynami dolnymi.
– Styl motylkowy – uważana za najtrudniejszą do opanowania. Pozycja ciała – na piersiach, ruch kończyn dolnych przypomina ruchy delfina, natomiast kończyny górne są równocześnie przenoszone nad wodą.
A Ty którą technikę pływacką wolisz?

There are currently no comments.