Fitness

Smukła sylwetka bez wyrzeczeń


Marzysz o zgrabnej figurze, ale nie chcesz przechodzić na wykańczającą dietę? Oderwij się od komputera i zastosuj 5-fazowy plan wysmuklania sylwetki! Nie wyrzekaj się swoich ulubionych dań, ale zastąp je innymi (zdrowszymi) odpowiednikami. My podpowiadamy jak to zrobić.

Faza 1 – więcej wody i ruchu
Faza pierwsza nie oznacza żadnych wyrzeczeń. Staraj się po prostu pić więcej wody mineralnej między posiłkami (lub nawet do posiłków). Musisz się nauczyć, że gdy zwiększasz swoją aktywność, potrzebujesz stałego nawadniania się. Musisz oczyścić organizm z toksyn, a woda jest najlepszym na to sposobem. Staraj się też nie siedzieć – rób wszystko, by tylko ruszyć się z krzesła: pójdź na basen, wysprzątaj każdy zakamarek mieszkania, zrób remont, wybierz się na siłownię lub rób zakupy w sklepach oddalonych od Twojego domu.

Faza 2 – więcej owoców i regularnych ćwiczeń
Przyszedł czas do wprowadzenia zmian w codziennym menu. Zredukuj liczbę zjadanych słodyczy (dobrym sposobem jest zastąpienie ich czymś zdrowszym, najlepiej owocem), a do kożdego dania dołącz jedną porcję surowego owocu, np. na śniadanie zamiast kanapki zjedz duże jabłko, do obiadu dołącz kiść winogron, a przed snem zjedz pomarańczę. Nie zapominaj o tym, by nadal pić duże ilości wody. Wskazane jest także picie soku ze świeżo wyciskanych owoców. W ten sposób dostarczysz organizmowi witamin, soli mineralnych i pektyn. Jest to dobry okres na rozpoczęcie regularnych treningów. Możesz wybrać się na lekcje tańca brzucha (sprawdź TUTAJ) lub wybrać atrakcyjne zajęcia fitness w siłowni. Przyzwyczajaj organizm do ruchu, a on odwdzięczy się sprawnością i zgrabną sylwetką.

Faza 3 –  mniej czerwonego mięsa i siedzenia przed telewizorem
Jesteś na takim etapie ćwiczeń, że i tak nie masz za dużo czasu na leniuchowanie. To dobrze i wykorzystaj ten stan na maksa! Unikaj próżnego siedzenia przed telewizorem i znajdź ciekawe hobby. Możesz przygarnąć do domu wymarzonego psa, wówczas połączysz obowiązek wyprowadzania pupila z aktywnym spacerem. Staraj się przygotowywać mniej dań opierających się na czerwonym mięsie. Wypróbuj nowe przepisy na ryby, chude mięso i dania wegetariańskie. Wykorzystuj produkty sezonowe.

Faza 4 – więcej dietetycznych słodyczy i zmiana wyglądu
Nowa dieta oraz aktywność fizyczna już spowodowały zmianę w Twoim wyglądzie. W nagrodę zrób coś dla siebie – pójdź do fryzjera, kup buty na wysokim obcasie, wybierz się do kosmetyczki, SPA, zafunduj zestaw luksusowych kosmetyków.. Słodycze, dotąd jadane od czasu do czasu, możesz zastąpić własnymi wyrobami. To nic trudnego – jeśli lubisz chipsy, przygotuj je we własnym piekarniku; jeśli lubisz lody – zrób sobie owocowy koktajl i włóż go do zamrażarki; jeśli lubisz słodkie ciasta i torty, rób je z dodatkiem ryżu, owsa, otrąb oraz słodziku. Nie zapominaj o ćwiczeniach.

Faza 5 – utrzymanie sylwetki
Faza piąta trwa do końca życia. Zawierają się w niej wszystkie nauki dotąd zdobyte. Twoja ciężko wyprawcowana sylwetka będzie zgrabna o ile jej nie zaniedbasz. Na lodówce lub korkowej tablicy zapisz sobie hasła każdej z poszczególnych faz – dzięki temu będziesz wiedziała, co w nowym stylu życia powinno być najważniejsze.

There are currently no comments.