Diety

Za i przeciw jedzeniu czekolady


Nawet osoby będące na diecie mogą zajadać się słodką czekoladą – jest ona bowiem najsłodszym źródłem energii jaki widział świat. Oczywiście w nadmiarze tuczy, ale odpowiednia dawka czekolady koi nerwy. W niejszym artykule zachęcamy Was do zjedzenia czekolady!

W czekoladzie znajdują się cynk, selen i magnez. Cynk i selen zwiększają poziom serotoniny i endorfin w mózgu, przez co przyczyniają się do poprawienia nastroju. Magnez natomiast reguluje sprawność komórek nerwowych. Dodatkowo czekolada zawiera teobrominę i kofeinę, które działają pobudzająco. Smakowi czekoladzie nadaje cukier i tłuszcz – dlatego też nawet niewielka porcja czekolady potrafi wyciągnąć z osłabienia.
Najważniejszym składnikiem czekolady jest kakao. Jest ono źródłem flawonoidów – substancji, które radzą sobie z unieszkodliwianiem wolnych rodników tlenowych. Udowodniono, że te antyoksydanty spowalniają proces starzenia i zapobiegają zmianom nowotworowym. U osób, które jedzą regularnie ciemną czekoladę i piją kakao, spada poziom złego cholesterolu (LDL) i wzrasta poziom dobrego (HDL).
Zalet jedzenia czekolady jest o wiele więcej. Za sprawą procyjanidów organizm zwiększa produkcję tlenku azotu, który pomaga utrzymać elastyczność naczyń krwionośnych. Kakao zmniejsza też krzepliwość krwi – działa podobnie jak aspiryna. Można za tem powiedzieć, że czekolada chorni układ krwionośny przed powstawaniem w nim zmian miażdżycowych.
Jedyną wadą czekolady jest jej kaloryczność. Jedna tabliczka zawiera około 2200-2400 kcal i około 30 g tłuszczu. Mleczna czekolada zawiera dodatkowo wapń, ale mniej kakao (około 20%), przez co nie posiada tylu dobroczynnych właściwości – jest za to ulubioną i najchętniej wybieraną czekoladą w Polsce. Patrząc wyłącznie na właściwości lecznicze, najzdrowszą czkoladą jest gorzka, która zawiera nawet 99% kakao.
Diety
Dieta beztłuszczowa
Diety
Dieta na trądzik
Diety
Dieta buraczana
There are currently no comments.