Zdrowie

Potas jest dla słabych!


Dosłownie, bo niedobór potasu objawia się poprzez osłabienie organizmu. Odczuwa to także serce – nazywamy to osłabienie akcji serca. Co zrobić, gdy spada poziom potasu w organizmie? W jakich produktach znajdziemy go najwięcej? Na te i inne pytania odpowiadamy w niniejszym artykule.

Potas ogrywa bardzo ważną rolę w organizmie. Bierze udział w polaryzacji i depolaryzacji błon komórkowych – dzięki temu powstają impulsy nerwowe. Wpływa na stan uwodnienia cytoplazmy. Oznacza to, że stymuluje najważniejsze funkcje cytoplazmy, takie jak: zapewnienie wytrzymałości mechanicznej komórek, transport substancji pokarmowych wewnątrz komórki oraz umożliwienie ruchów chromosomom w czasie mitozy i mejozy. Potas pobudza wydzielanie insuliny.

Niedobór potasu objawia się na kilka sposobów:
– osłabienie organizmu
– zmniejszenie kurczliwości mięśnia sercowego
– osłabienie akcji serca
– ogólne osłabienie mięśni szkieletowych i gładkich
– nadciśnienie
– senność.

Produkty z potasem

Dzienne zapotrzebowanie na potas wynosi 4g. Znajdziemy go m.in. w soi, kapuście, kalarepie, pomidorach, marchewce, ziemniakach, brokułach, brukselce i owocach: cytrynie, bananach, morelach i awokado. Warto także od czasu do czasu zjeść orzechy i szpinak.

Zdrowie
Błonnik – dlaczego tak bardzo jest nam potrzebny?
There are currently no comments.