Diety

Nawyki żywieniowe, których powinnaś unikać


Do ust wkładamy jedynie rzeczy, które nam smakują. To nic złego, jednak warto zastanowić się dwa razy, zanim pójdziemy do pobliskiego kebaba, lub hipermarketu – o tym, że wiele produktów nam szkodzi, po prostu nie wiemy. My doradzamy co zrobić, by naprawić błędy dietetyczne.

W ostatnich latach zauważono tendencję osób odchudzających się, do łapania niekorzystnych nawyków żywieniowych. To paradoks, bo te osoby powinny wiedzieć najlepiej co jeść, a czego unikać. Jednak otoczeni kolorowymi reklamami nie jesteśmy w stanie na bieżąco sprawdzać zawartości produktów kupowanych w sklepach, a tym bardziej zamawianych w knajpie. Jedną z takich pułapek są produkty typu LIGHT. Niestety wiele produktów posiada LIGHT tylko na etykiecie. Mimo, iż nie zawierają cukru (lub niewielką ilość) to zastąpione są tłuszczem cukierniczym. Z kolei te pozbawione tłuszczu są pełne zagęszczaczami i poprawiającymi smak dodatkami. Wszystkie konserwanty dodawane do składu mają na celu poczucie sytości jedynie przez chwilę, za moment i tak będziemy czuć pragnienie na więcej. Bez różnicy jest więc, czy kupujesz normalny produkt, czy LIGHT. Więcej o produktach typu light przeczytasz wkrótce na naszym serwisie!

Jak ulepszyć codzienny jadłospis?

Pierwszą i złotą zasadą zdrowego odżywiania się jest ograniczenie spożycia tłuszczów zwierzęcych i pieczywa. Co prawda oba te produkty są dla diety istotne (dodają dużo energii), jednak o ograniczeniu powinny przede wszystkim pomyśleć osoby z wysokim ciśnieniem. Przy wyborze pieczywa i tłustych dań należy zwrócić uwagę na ich właściwy dobór – zamiast pieczywna pszennego wybieraj produkty bogate w błonnik i mikroelementy. Na stoisku z wędliną i serami wybierajmy możliwie najchudsze. Masło warto zastąpić wysokiej jakości margaryną do pieczywa. Do sałatek dodaj oliwę z oliwek.

Polska jest jednym z największych producentów warzyw i owoców miękkich w Europie – mimo to, my Polacy nie uwzględniamy w swojej diecie wystarczającego spożycia tych produktów. O tym, że należy jeść (lub pić)5 porcji warzyw i owoców dziennie wiemy wszyscy – jednak zdarzają się osoby, które spożywają jedynie jedną porcję (np. jedzą 3 plastry pomidora do obiadu). To karygodny błąd! Naszym nawykiem powinno być sięganie po owoc nawet w przerwie między posiłkami! Warto wtedy zrezygnować z batonika w supermarkecie, a za tą samą cenę kupić dobry sok lub jeden duży owoc.

Innym ze złych nawyków, jest picie słodzonych napojów. Mają one więcej kalorii i grożą odkładaniem się w biodrach. Największe spożycie przypada na lato, kiedy spragnieni częściej sięgamy po płyny. My w upały mówimy napojom – NIE! Unikaj słodzonej herbaty i kawy, a soki pij z rozcieńczoną wodą. Pragnienie najlepiej ugasi woda mineralna.

Ostatnią rzeczą jaką warto poruszyć w tym temacie jest pośpiech. Nie służy on prawidłowemu przyswajaniu pokarmów. Wiedzą o tym przede wszystkim pracoholicy, którzy jedzą szybkie lunche lub fast foody zamiast obiadu. Bywa i tak, że zaganiani przez cały dzień, pierwszy normalny posiłek możemy zjeść dopiero późnym wieczorem. Chcąc szybko i dużo zjeść możemy przeciążyć układ trawienny. Zmień swoje nawyki, planując skrupulatnie posiłki jakie będziesz jadła następnego dnia. Zacznij od pożywnego śniadania. Obiad jedz codziennie o tych samych godzinach – jeśli wiesz, że nie wyrobisz się z jego przygotowaniem, ugotuj coś wcześniej. Między posiłkami zajadaj owoce lub przekąski, typu: jogurt, batonik musli, czy orzechy.


Related Articles

Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta szpinakowa
Diety
Dieta buraczana

Comments

There are currently no comments.