Fitness

Nastrój się pozytywnie ćwicząc jogging


Niemal bez przerwy (od rana do wieczora) na ulicach widać biegaczy, którzy tranują jogging. Jest to sport, który uzależnia. Nawet, jeżeli ktoś zawiesił bieganie, to z czasem i tak do tego wraca. Dlaczego? Gdyż bieganie przynosi same korzyści!

Na początku wyjaśnijmy różnicę pomiędzy joggingiem i bieganiem. Jogging to sport, natomiast bieganie to forma rekreacji. Jogging uprawiany regularnie należy do najlepszych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów. Może go uprawiać każdy – bez względu na wiek, wagę lub zasobność portfela. Trening regularnego biegania jest bardzo dobrym pożeraczem kalorii i tkanki tłuszczowej. Wpływa korzystnie na układ oddechowy i układ krążenia. Po pewnym czasie da się także odczuć poprawę gęstości kości i siły mięśniowej.
Jeśli planujesz rozpocząć trening joggingu, powinnaś wiedzieć nieco więcej. Po pierwsze: zacznij powoli. Pełna entuzjazmu nie zarzucaj zbyt szybkiego tempa i zbyt odległych tras biegania. Poświęć dwa dni w tygodniu na przebiegnięcie niezbyt odległego kółka. Gdy się zmęczysz – nie walcz z sobą, lecz przejdź na tryb szybkiego marszu. Chodzi o to, byś cały czas była w ruchu. Pamiętaj, by trening był regularny, więc wybierz te dni i godzinę, które jesteś pewna, że wykorzystasz na trening. Niestety, dla wielu osób, które zdecydowały się przenosić trening, okazało się to zakończeniem przygody z bieganiem – każdy potwierdzi, że zmiana planu rozleniwia.
Po drugie: miejsce do biegania musi sprzyjać swobodnemu treningowi. Droga, na której będziesz biegać, musi być równa i możliwie prosta. Mitem jest, że najlepiej nadają się do tego chodniki – właśnie nie! Bieganie po twardym gruncie nie sprzyja stawom. Staraj się wybierać ścieżki w parku, nad jeziorem, wokół stawu lub ścieżki na pobliskich łąkach. Plusem takich miejsc jest obecność zieleni, co wpływa kojąco na psychikę.
Przed rozpoczęciem treningu powinnaś zaopatrzyć się w dobre buty. Nie staraj się być na siłę modna –dobre buty do biegania muszą amortyzować wstrząsy i być dostosowane do poruszania się po różnym terenie. Nie żałuj pieniędzy, gdyż jogging naraża stawy kolanowe na obciążenia, a zły wybór buta tylko pogłębi ten problem.
A czy Ty lubisz biegać? Jakie jest Twoje ulubione miejsce do biegania? Czekamy na wasze komentarze!
There are currently no comments.