Fitness

Fitball dla wszystkich!


Ćwiczenia na piłce pomagają przy bólach pleców, nieruchomości stawów i przy ćwiczeniach związanych z utrzymaniem równowagi. Możesz zastosować dwa typy ćwiczeń na piłce: w pozycji leżącej, lub siedzącej na piłce oraz w pozycji stabilnej.

Fitball to umowna nazwa dla piłki gimnastycznej, która poprzez swoją wielkość stanowi niemal przyrząd do ćwiczeń. Zazwyczaj jest wykonana z gumy, przez co jest bardzo wytrzymała. Ćwiczenia z piłką przeznaczone są dla każdej grupy wiekowej. Nie ma ograniczeń – może z nimi ćwiczyć każdy.

Zajęcia fitball stały się trendem. Obecnie ciężko jest znaleźć klub fitnessu, który nie posiadałby w swoim wyposażeniu kuli gimnastycznej. Ćwiczenia na kuli wpływają korzystnie na cały organizm. Są rewelacyjnym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą zwiększyć swoją siłę mięśniową. Uczą utrzymania równowagi oraz poprawnej koordynacji ruchowej. Co więcej, kula angażuje partie mięśniowe, które w codziennym życiu nie są intensywnie wykorzystywane. Dzięki temu ćwiczymy siłę wszystkich mięśni w organizmie.

Najważniejsze jest jednak to, że ćwiczenia fitball dostarczają mnóstwo frajdy, a podczas ćwiczeń uśmiech nie schodzi nam z twarzy. Początkowo ćwiczenia na kuli są nieporadne – sama nauka stabilności na kuli dostarcza radości.

Ćwiczenia na kuli można wykonać dwojako:- siedząc lub leżąc na piłce- w pozycji stabilnej, wykorzystując kulę jako ciężaru.

Jest to sport bezpieczny, więc możesz do ćwiczeń zaangażować swoje dziecko. Ćwiczenia na kuli zalecane są kobietom w zaawansowanej ciąży. Dobre także dla osób z problemami ortopedycznymi.

Sama kula kosztuje ok 35 złotych. Jest mobilna i wystarczy że spuścić z niej powietrze, a następnie napompujesz w dowolnie wybranym miejscu – czy to na dworze, czy w domu. Jeśli nie masz miejsce na ćwiczenia z kulą, możesz udać się do klubu fitnessu w Twoim mieście. Średnio cena za godzinę ćwiczeń wynosi 20 złotych.

There are currently no comments.