Fitness

Dla kogo pilates?


Słyszałaś o treningu, który zawiera w sobie elementy jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych? Jeśli tak, to prawdopodobnie słyszałaś o treningu pilates! Dziś namawiamy was do aktywności poprzez rozciągające ćwiczenia.

Dokładniej mówiąc, pilates opiera się na płynności ruchu. Ćwiczenia wykonywane w ramach treningu mają za zadanie rozciągnąć mięśnie, a także je wzmocnić. Dzięki regularnym ćwiczeniom, nasze ciało staje się bardziej elastyczne, a kondycja ogólna ulega znacznej poprawie.

Brzmi znajomo? Owszem, gdyż jest to jedna z najbardziej znanych form treningu. Należy jednak pamiętać, że pilates to nie fitness! Wyróżniamy kilka form treningu pilatesu:
– klasyczny
– pilates ball – z piłką treningową
– pilates ring – z obręczą
– pilates rubber band – z gumowym pasem
– pilates wunda chair – ze specjalnym krzesłem.

Trening można urozmaicić specjalną muzyką. Jest ona pomocna, gdyż dyktuje tempo treningu. Tempo z kolei jest zależne od intensywności oddychania, gdyż pilates oprócz dokładnie wykonywanych ćwiczeń, łączy trening z oddechem. W czasie ćwiczeń nie powinno się wstrzymywać oddechu – krew musi być stale dotleniana.

Ponieważn pilates łączy ze sobą elementy jogi i baletu, osoba ćwicząca musi zapanować nad swoją koncentracją i harmonią pomiędzy pracą umysłu, a mięśni.

Zatem dla kogo dokładnie pilates jest dobry? Jest to sport polecany każdemu – bez względu na wiek i płeć. Jednak ze względu na spokój wykonywanych ćwiczeń, pilates częściej wybierają kobiety. Jest to świetna forma treningu dla aktywnych kobiet w ciąży. Nie przeciąża organizmu, a pozwala w zachowaniu doskonałej kondycji.

Oczywiście, są pewne przeciwwskazania i dotyczą one szczególnie osób z ostrymi stanami bólowymi kregosłupa. Pilates wyklucza przepuklina międzykrążkowa, choroby stawów ograniczające wyraźnie ruch i łączące się z dolegliwościami bólowymi oraz schorzenia neurologiczne.

A czy Ty próbowałaś kiedyś zajęć pilatesu?

There are currently no comments.