Diety

Dieta węgierska


Węgry słyną z dość ciężkich dań, opartych na czerwonym mięsie, papryce i kapuście. Każdy z nas zna placki po węgiersku, które smażone na głębokim oleju, podaje się potem z tłustym sosem oraz kleksem śmietany. Ogólnie nie jest to dieta sprzyjająca odchudzaniu. Jak zatem schudnąć w stylu węgierskim?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – kuchnia węgierska opiera się nie tylko na w/w składnikach, ale przede wszystkim na czerwonej papryce, kaszy jęczmiennej, pomidorach oraz aromatycznych przyprawach. Wszystko to starczy, by zorganizować skuteczną i dość szybką dietę odchudzającą. Dieta węgierska jest prosta do opanowania, a dania przygotowuje się szybko, z niewielu składników.

Istnieją trzy zasady diety węgierskiej:
1. Jemy 3 posiłki dziennie (na dużych talerzach) i dwa razy przekąski z owoców (w miseczkach lub szklance) – jest to niezwykle ważne!
2. Dania smażymy wyłącznie na oliwie!
3. Przez cały okres diety ćwiczymy fizycznie, gdyż zjadane przez nas produkty świetnie podkreślą efekt treningu!

Podczas diety dozwolone są jedynie: wszelkiego rodzaju kasze, ryż, warzywa i owoce, miód, przyprawy (oprócz soli), ryby, drób, oliwa, kakao, nabiał (oprócz żółtego sera), orzechy.
Unikamy: pieczywa, czerwonego mięsa, tłuszczy, słodyczy, alkoholu, półproduktów oraz makaronu.

Dieta węgierska trwa dwa tygodnie. Osoby, które walczą z dużą ilością kilogramów, a nie mają wyznaczonych przez lekarzy rygorów, stosują ją 3 tygodnie.

Przykładowy jadłospis diety węgierskiej

Do posiłków podajemy soki domowej roboty, pomiędzy pijemy z kolei wodę z cytryną oraz zieloną herbatę.

Dzień 1
Śniadanie: ryż na mleku
II śniadanie: garść rodzynek
Obiad: ryż ugotowany z kurkumą + gulasz z kurczaka z papryką
Podwieczorek: sałatka owocowa
Kolacja: sałatka pomidorowa + surówka z cebuli

Dzień 2
Śniadanie: kromki bagietki zapiekane z ziołami i pieczarkami
II śniadanie:
Obiad: zupa-krem z papryki + ryż gotowany z kurkumą
Podwieczorek: koktajl z owoców egzotycznych
Kolacja: ryż z kurczakiem i marchewką

Dzień 3
Śniadanie: naleśniki z farszem twarogowym z ulubionymi owocami (2 szt.)
II śniadanie: biszkopt z kakao z owocami
Obiad: kasza gryczana + gulasz z kurczaka z warzywami
Podwieczorek: niewielka kiść winogron
Kolacja: szaszłyki drobiowe z warzywami

Diety
Dieta selerowa
Diety
Dieta szpinakowa
Diety
Dieta kukurydziana
There are currently no comments.