Diety

Dieta według grupy krwi


Wypróbowałaś wiele diet, ale nadal nie znalazłaś tej jednej skutecznej? Może powinnaś spróbować czegoś bardziej indywidualnego? Jedna z diet proponuje uniwersalne rady i zalecenia dla poszczególnej z wyróżnionych w niej grup. Jest todieta zgodna z grupą krwi.

Musisz pamiętać, że każda z nas jest inna i nie wszystko co odpowiada innym, pasować będzie i Tobie. Tak samo jest z dietami odchudzającymi. Nie wszystkie z nas stosując się do danej diety odniosą ten sam efekt. Inaczej sprawa wygląda z dietą, która zostaje przypisana do danej grupy krwi. To krew odpowiada za nasze usposobienie, zdrowie i odporność. Warto więc przyjrzeć się z bliska zaleceniom przypisanym do danej grupy krwi.

Dieta dla grupy krwi 0

Tę grupę krwi ma ponad 40% populacji na ziemi. Człowiek posiadający grupę 0 charakteryzuje się tężyzną fizyczną i dużą odpornością. Rzadziej dotykają go choroby układu trawiennego. Ważną rolę z jadłospisie powinno zatem odegrać białko. Warto wzbogacić dietę w takie składniki, jak baranina, jagnięcina, wątróbka, dziczyzna, halibut, dorsz, pstrąg, śledź, klarowane masło, olej z pestek dyni, orzech włoski, siemię lniane, ciecierzyca, bób, groch zielony, fasolka szparagowa, czerwona fasola, chleb esseński, gryka, kasza, brokuły, papryka czerwona, por, kapusta włoska, rzepa, wszelkie śliwki oraz woda sodowa. Przedstawiciele grupy krwi 0 powinni unikać alkoholu. Możesz też wypróbować dietę DUKANA.

Dieta dla grupy krwi A

Osoby posiadające grupę A dostosowani są do życia w dużych zbiorowiskach. Niemniej są bardziej narażeni na choroby cywilizacyjne, jak np. cukrzyca i choroby serca. Dobre w tym wszystkim jest to, że przedstawicielom grupy A wystarczy dobra dieta, aby uniknąć tych chorób. Warto wtedy wbogacić swoję dietę w dorsze, karpie, indyka, zsiadłe mleko, mleko i ser sojowy, oliwę z oliwek, orzeszki ziemne, masło orzechowe, czerwona soję, fasolę pinto, amarant, grykę, wafle ryżowe, chleb esseński, makaron, mąkę ryżową, chrzan, grzyby, gorczycę, karczochy, marchew, pietruszkę, por, rzepę, zielone rośliny strączkowe, ananasa, czarne jagody, cytryny, śliwki, żurawinę, sok z ciemnej wiśni, herbatę zieloną, rumianek, czerwone wino, czosnek, imbir, sos sojowy i kawę bezkofeinową. Należy wystrzegać się wszelkiego rodzaju octów.

Dieta dla grupy krwi B

Jeśli to Twoja grupa krwi, to musisz wiedzieć, że masz większą od innych grup podatność na infekcje wirusowe. Niegdyś przodkowie posiadający tą grupę musieli dostosowywać się do nowych warunków (według badań to wędrowni Mongołowie rozprzestrzenili grupę B), dlatego mimo wszystko jest to grupa, która cieszy się najlepszym zdrowiem. Aby to się nie zmieniło, warto pamiętać by w naszym jadłospisie znalazło się więcej baraniny, mięsa z królika, jagnięciny, dorsza, jesiotra, makreli, morszczuka, półtłustego mleka, koziego mleka, kefiru, serka owczego, serka mozzarella, serka wiejskiego, oliwy z oliwek, migdałów, fasolki Limańskiej, fasolki nerkowatej, prosa, ryżu dmuchanego, otrębów owsianych, owsianki, chrupkiego pieczywa, mąki ryżowej, bakłażanu, botwinki, brokułów, kapusty, kalafiora, papryki, słodkich ziemniaków, bananów, papai, winogron, żurawiny, soku z ananasa, soku z winogron, szałwi, curry, chrzanu, imbiru, pietruszki. Grupa B powinna unikać Coca-Coli oraz alkoholu.

Dieta dla grupy krwi AB

Ta grupa zrodziła się z genetycznego połączenia grup A i B. Jest bardzo rzadka i posiada ją zaledwie 3,5% światowej populacji. Jest charakterystyczna, gdyż łączy najlepsze, ale również i najgorsze cechy obu grup. Czasem reprezentanci grupy AB wykazują cechy typowe tylko dla grupy A, innym zaś razem dla B. Przedstawiciele tej grupy rzadko chorują na alergie i zapalenia, ale stosunkowo częściej niż inne grupy na cukrzycę i nowotwory. Ich dieta też ma pewne zalecenia: musi być bogata w takie produkty jak mięso indyka i królika, makrela, szczypak, sardynka, pstrąg, oceaniczny okoń, jogurty, kwaśna śmietana, ser feta, ser mozzarella, oliwa z oliwek, orzeszki ziemne, orzechy włoskie, czerwona fasola, soczewica zielona, otręby ryżowe, chleb z brązowego ryżu, wafle ryżowe, chrupki FIN, wszelkie odmiany ryżu, kalafior, kapusta, słodkie ziemniaki, seler, por, pietruszka, agrest, cytryna, figi świeże lub suszone, winogrona, zurawina, sok z wiśni, sok z marwi, sok z winogron, curry, chrzan, czosnek i nać pietruszki.

Diety
Dieta beztłuszczowa
Diety
Dieta ogórkowa
Diety
Dieta kukurydziana