Diety

Dieta szpinakowa


Dieta szpinakowa

Szpinak to zagłębie witamin – jest zdrowszy niż niejedno uznawane za cenne warzywo. Jest bogaty w witaminy z grupy B, A, C, E i kwas foliowy (zalecany jest kobietom planującym potomstwo). Oprócz tego zawiera dużo wapnia, potasu, żelaza, sodu i fosforu. Jest zatem niezastąpiony przy zdrowej diecie odchudzającej.

Nasza propozycja na dietę odchudzającą, to miesiąc zajadania się szpinakiem. Nie jest to błyskawiczna metoda na zrzucenie zbędnych kilogramów, jednak jej wyniki są zachwycająco – dodatkowo wzmocnimy swoje zdrowie. Wszystko to dzięki niskiej kaloryczności szpinaku oraz cennej zawartości. Należy zaznaczyć, że liście szpinaku mają właściwości przeciwnowotworowe i świetnie wpływają na trawienie. Taki dodatek do dań spowoduje, że uregulujemy swoją przemianę materii i niemal od razu zauważymy poprawę w oddawaniu stolca. Najbardziej wartościowe są młode liście!

Dieta szpinakowa nie jest polecana chorym na artretyzm, reumatyzm, choroby wątroby i nerek.

Dietę stosujemy przez miesiąc, a najważniejszymi jej zasadami są:
– jedzenie szpinaku raz dziennie do obiadu lub kolacji, najlepiej w wersji surowej;
– jedzenie 5 posiłków dziennie: śniadania (składającego się z nabiału), II śniadania (kanapki), obiadu, podwieczorku (na bazie owoców) i kolacji (zazwyczaj w postaci sałatek lub surówek);
– usunięcie z diety słodyczy oraz cukru;
– smażenie dań zastępujemy gotowaniem, jednak jeśli przygotowujemy dania na patelni, używamy niewielkiej ilości oliwy. Rezygnujemy ze smalcu i masła!

Starajmy się przez ten miesiąc jeść w regularnych godzinach – jest to ważne, gdyż dzięki temu nasz układ trawienny także ustali swój program działania.

Przykładowy jadłospis

Dzień I

Śniadanie: zupa mleczna z ryżem
II śniadanie: kanapka z zieloną sałatą, ulubionymi warzywami, wędliną i jajkiem na twardo
Obiad: zupa – krem z fasoli + świeże pieczywo
Podwieczorek: 2 pomarańcze
Kolacja: sałatka z owoców cytrusowych i szpinaku
Dzień II

Śniadanie: jogurt naturalny z dodatkiem świeżych owoców
II śniadanie: kanapka z twarożkiem i cebulką
Obiad: roladki z kurczaka ze szpinakowym farszem + pieczone ziemniaczki + mizeria
Podwieczorek: koktajl owocowo – mleczny
Kolacja: sałatka z kurczakiem i arbuzem

Dzień III

Śniadanie: bułka z kremem orzechowym + szklanka kakao
II śniadanie: kanapka z żółtym serem i rzodkiewką
Obiad: zupa ze świeżych ogórków + suchary
Podwieczorek: mus owocowy z makaronem
Kolacja: omlet ze szpinakiem

Diety
Dieta selerowa
Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta kukurydziana
There are currently no comments.