Diety

Dieta South Beach


Inaczej dieta Plaż Pułudnia, jest jedną z najpopularniejszych diet w USA. Została stworzona z myślą o kobietach, które decydują się na szybkie diety, a później zmagają się z efektem jo-jo. W porównaniu do innych diet, dieta South Beach jest stosowana do końca życia. Na czym polega specyfika tej diety?

Otóż według twórców diety, procesz chudnięcia trwa trzy tygodnie, a do końca życia dbamy o to, by waga pozostała na swoim stałym miejscu. Co więcej, dieta wspiera pracę serca, wpływa na metabolizm i nie obciąża ukladu pokarmowego.

Ogólnie dieta ma nam pomóc w ograniczeniu wysoko przetworzonych węglowodanów (m.in. białego pieczywa), które nie dość że trawią się błyskawicznie i szybko powodują uczucie głodu, to jeszcze nie dostarczają nam tego, co najważniejsze. W czasie diety unikamy także smalcu, masła i alkoholu (nawet lampki wina). Dla lubiących szybkie jedzenie, dieta może być początkowo trudna, gdyż z jadłospisu zupełnie wykreślamy produkty z kofeiną (kawę, coca-colę itp), fast foody, słodyczy i mrożonki.

W naszej kuchni powinny natomiast się znaleźć świeże przyprawy i zioła, olej rzepakowy, oliwa z oliwek, ziarna, produkty mleczne, wszelkiego rodzaju warzywa i owoce, oraz produkty szczególnie zalecane w poszczególnych fazach diety:
– faza I: wołowina, cielęcina, owoce morza, orzechy, nabiał light, jajka, 2 litry wody niegazowanej, słodycze bez cukru (np. guma);
– faza II: płatki owsiane, mleko 1%, produkty zbożowe- faza III: produkty z niskim indeksem glikemicznym.

Faza pierwsza diety trwa trzy tygodnie i jest najbardziej wymagającą częścią diety. Tutaj musimy zrezygnować niemal ze wszystkich przyjemności – naszym celem jest oczyszczenie organizmu i przywrócenie prawidłowego metabolizmu. Druga faza trwa tydzień i wprowadza do diety nowe produkty. Uczymy się wtedy łączyć produkty ze sobą, by na talerzu nie powstała bomba kaloryczno-węglowodanowa. Faza trzecia trwa do końca życia i tutaj generalnie nie mamy ograniczeń co do stosowanych produktów. Musimy stale pamiętać o tym, co nam wolno jeść i nie dać się skusić na nawet drobne przyjemności. Wg dietetyków, wyjątkiem od diety mogą być święta i imprezy okolicznościowe, kiedy to z tradycji jemy dużo. Pamiętajmy jednak, żeby dania przygotowane były na dozwolonych produktach.

Dieta South Beach nie obowiązuje osób chorych na cukrzycę, kobiet w ciąży oraz osób z wysokim cholesterolem.

Przykładowy jadłospis diety South Beach

FAZA I

Dzień 1
Śniadanie: omlet warzywny + mała bułka grahamka + wyciskany sok owocowy
II śniadanie: jogurt naturalny light z ziarnami
Obiad: sałatka wegetariańska
Podwieczorek: kilka kostek czekolady bez cukru
Kolacja: brokuły gotowane na parze + jajko sadzone + wyciskany sok warzywny

Dzień 2

Śniadanie: jajko na miękko + mała bułka grahamka + herbata ziołowa
II śniadanie: garść orzechów włoskich
Obiad: grillowana pierś kurczaka z bazylią + szaszłyk warzywny + wyciskany sok owocowy
Podwieczorek: koktajl warzywny
Kolacja: plastry pomidora z mozzarellą i oliwą z oliwek + bułka grahamka

Dzień 3

Śniadanie: twarożek z rzodkiewką + bułka grahamka + wyciskany sok owocowy
II śniadanie: kanapki z jajkiem na twardo, sałatą i chudą polędwicą + herbata ziołowa
Obiad: zupa-krem z brokułów
Podwieczorek: wafel tortowy
Kolacja: roladka z indyka + puree z kalafiora

FAZA II

Dzień 1
Śniadanie: jogurt naturalny light z ziarnami i świeżo skrojonymi truskawkami
II śniadanie: zielone jabłko
Obiad: kurczak smażony z warzywami + ryż z curry
Podwieczorek: koktajl z kiwi
Kolacja: kanapki z ciemnego pieczywa i pieczonego schabu + herbata

Dzień 2

Śniadanie: zupa mleczna z płatkami owsianymi
II śniadanie: domowa zapiekanka z bułki bagietki i chudą szynką
Obiad: zupa-krem z marchewki + groszek ptysiowy
Podwieczorek: ciasteczka z otrębami pszennymi
Kolacja: kawałki pieczonej ryby + warzywa gotowane na parze

Dzień 3

Śniadanie: jajecznica z dwóch jajek z ulubionymi ziołami + bułka grahamka + herbata zielona
II śniadanie: banan + batonik musli
Obiad: sałatka z kurczakiem i kawałkami arbuza + sok owocowy
Podwieczorek: krem migdałowy
Kolacja: wegetariańska lasagne

Diety
Dieta szpinakowa
Diety
Dieta pomarańczowa
Diety
Dieta buraczana