Diety

Dieta selerowa


dieta selerowa

Seler to warzywo bardzo niedoceniane. W tym artykule przyglądamy się właściwościom selera i namawiamy was do jednej z najskuteczniejszych diet odchudzających!

Seler może i nie wygląda zbyt apetycznie, ale jest skutecznym środkiem do walki z nadmiarem kilogramów. Zawiera ponad 80 ważnych dla organizmu mikroelementów, w tym witaminy A, E, C, kwas foliowy oraz fosfor. Jest niskokaloryczny i skutecznie usuwa z organizmu toksyny, co ma dodatkowe atuty przy odchudzaniu. Zalecany jest osobom zestresowanym, gdyż ma działanie uspokajające. Osobom cierpiącym na zaparcia i z problemami nerek pomoże w uregulowaniu przemiany materii. Wskazane jest jedzenia selera jesienią, bo pomaga w budowaniu odporności.

Zalet selera jest zatem wiele – a i tak nie o wszystkim napisaliśmy. Warto zatem wdrożyć ten produkt do jadłospisu. Jeżeli chcesz stracić wagę w krótkim terminie, wypróbuj naszej tygodniowej diety odchudzającej na bazie selera. Dietę powtarza się co 3-4 miesiące. W jej trakcie spożywane są duże ilości selera (przynajmniej w trzech najważniejszych posiłkach w ciągu dnia). Selera jemy na surowo, duszonego lub w zupie. Jadłospis wzbogacamy o soki owocowe i warzywne.

Podczas diety unikamy rzeczy nadmiernie słonych (fast foodów), przysmażonych i słodkich. Staramy się nie palić oraz nadużywać alkoholu. Nie wykraczamy poza 5 posiłków dziennie.

Dietę warto wspomóc ćwiczeniami. Najlepiej, gdyby to nie były ćwiczenia przeciążające organizm. Możemy zdecydować się na aerobik, zajęcia taneczne lub lekkie ćwiczenia w siłowni. Warto jest dużo spacerować i przebywać na świeżym powietrzu.

Dieta nie jest przeznaczona dla osób, które muszą stosować leki oraz trzymać się określonej diety zdrowotnej. Jeżeli nie chcemy trzymać rystrykcyjnych ram diety i tracić kilogramy, ale zadbać jedynie o układ trawienny, możemy selera wdrożyć w jednym posiłku dziennie przez miesiąc.

Jadłospis diety selerowej

Dzień I
Śniadanie: zupa mleczna z otrębami pszennymi
II śniadanie: seler naciowy z sosem ziołowym
Obiad: sałatka Waldorf  + kurczak z grilla
Podwieczorek: garść suszonych śliwek
Kolacja: frytki z selera + kawałek duszonej ryby

Dzień II
Śniadanie: twarożek ze świeżą cebulą i rzodkiewkami + bułka z masłem
II śniadanie: zupa selerowa
Obiad: kotleciki z selera + mizeria
Podwieczorek: koktajl mleczno-owocowy
Kolacja: surówka z selera + duszona ryba z kukurydzą

Dzień III
Śniadanie: dietetyczne tosty
II śniadanie: surówka z selera konserwowego
Obiad: frytki z selera + roladki z pierci z indyka z warzywnym farszem
Podwieczorek: ciasteczka z otrębów i orzechów
Kolacja: zupa selerowa

Dzień IV
Śniadanie: kanapka z szynką, sałatą i jajkiem na twardo
II śniadanie:seler naciowy z sosem koperkowym
Obiad: surówka z selera + kurczak w jasnym sosie
Podwieczorek: sałatka owocowa z dodatkiem siemienia lnianego
Kolacja: selery panierowane warzywami i zapiekane w piecu

Dzień V
Śniadanie: pasztet selerowy + świeża kromka chleba
II śniadanie: jogurt owocowy
Obiad: zupa selerowa + kilka gotowanych na parze ziemniaczków
Podwieczorek: otrębowe muffinki
Kolacja: frytki z selera + kurczak w panierce z płatków kukurydzianych + sos tzatziki

Dzień VI
Śniadanie: drożdżowe koperty z kawałkami kurczaka i selera
II śniadanie: kotlety z chleba z dodatkiem siemienia lnianego
Obiad: ryba po grecku z selerem + pieczone ziemniaki
Podwieczorek: koktajl mleczno-bananowy
Kolacja: seler duszony z winem + sałatka ziemniaczana

Dzień VII
Śniadanie: domowy chleb z dodatkiem otrębów pszennych + masło + miód
II śniadanie: seler naciowy z sosem tatarskim
Obiad: frytki z selera
Podwieczorek: sałatka z selera i brzoskwiń
Kolacja: warzywny (bezmięsny) kebab

Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta beztłuszczowa
There are currently no comments.