Diety

Dieta pomidorowa


Poszukujesz szybkiej diety, która pomoże Ci schudnąć i nadrobićniedobór potasu? Dieta pomidorowa jest dla Ciebie najlepsza! Dzięki niej uzupełnisz braki witamin i m.in. kwasu foliowego.

Dieta pomidorowa jest dietą krótkoterminową. Nie możemy jej stosować przez długi czas, gdyż pomidory jadane w nadmiarze mogą uczulać. Przeznaczona jest dla osób, które walczą z niedoborem potasu i chcą szybko schudnąć. Niestety jest to ten rodzaj diet, który może skończyć się efektem jo-jo. Najlepiej jest ją stosować do dwóch tygodni, łącząc zdrowy sposób odżywiania się z ćwiczeniami. Po zakończeniu diety warto jadać porcję pomidorów raz dziennie w dowolnej formie.

Dieta pomidorowa nie ma szczególnych zasad. Jeśli naszym celem jest schudnięcie – wówczas musimy zrezygnować z tłustych mięs, słodyczy, fast foodów i alkoholu. Jeżeli chcemy jedynie nadrobić niedobór potasu – pomidory dodajemy do każdego dania. TUTAJ znajdziesz artykuł poświęcony niedoborowi potasu.

Dlaczego pomidory? Otóż jest to jedno z najzdrowszych owoców (choć większość ludzi na świecie uznaje go za warzywo) na świecie. Pomidor zawiera witaminy: A, B1, B2, B6, C, PP i K. Oprócz tego posiada minerały: sód, magnez, żelazo, miedź, cynk, fosfor, wapń i najważniejszy: potas. To nie wszystko, gdyż jest bogatym źródłem kwasu foliowego oraz szczawiowego. Pomidor jest niezastąpiony w walce z wysokim cholesterolem.

Jedzenie pomidorów (a zarazem wypróbowanie diety pomidorowej) nie jest zalecane osobom uczulonym na sok pomidorowy. Nie polecamy ich także osobom cierpiącym na zgagę oraz cierpiącym na zapalenie stawów. Pomidory wykluczone są w diecie osób chorych na dnę moczanową.

Zasady diety pomidorowej

Najlepsze w diecie są surowe, nieprzerobione pomidory, stanowiące odrębny dodatek do posiłków. W trakcie diety dozwolone są wszelkie chude mięsa, zupy i domowe przetwory pomidorowe. Wszystko – nawet ketchup – róbmy w domu. Sklepowe produkty posiadają szkodliwe konserwanty oraz dodatki niezalecane w czasie diety.

W czasie diety powinnyśmy jeść pięć posiłków w ciągu dnia: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Jedynie II śniadanie i podwieczorek nie muszą posiadać w swoim składnie pomidorów.

Jadłospis diety pomidorowej

Śniadanie: jajecznica na cebuli + surówka pomidorowa + niesłodzona herbata
II śniadanie: baton musli
Obiad: ryba z grilla + pomidory z mozzarellą + sok owocowy
Podwieczorek: kisiel owocowy
Kolacja: kanapki z jajkiem na twardo i pomidorem

Diety
Dieta szpinakowa
Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta pomarańczowa