Diety

Dieta pomarańczowa


Czy słyszałaś o licznych właściwościach jakie mają pomarańcze? Okazuje się, że jest to owoc nie tylko dbający o naszą odporność, ale także wspierający nas w walce z cellulitem. Stosowanie diety pomarańczowej przez tydzień w każdym miesiącu przez rok pozwala na całkowitą likwidację cellulitu. W jaki sposób zatem działa ta dieta i jakie ma wymagania?

Właściwości pomarańczy

Zalet jedzenia pomarańczy jest wiele. Owoc ten zawierawitaminy A, B, C, kwas foliowy, a także wapń (o wartości porównywalnej do pół szklanki mleka). Jedzenie jednego owocu dziennie zmniejsza poziom złego cholesterolu, a także działa antywirusowo i pomaga zwalczyć przeziębienie. Pomarańcze neutralizują także nadmiar kwasów żołądkowych, a także łagodzą wzdęcia – są więc polecane jako zwieńczenie uczty.

Niedawno opublikowane zostały wyniki badań potwierdzające tezę, że owoce te blokują powstawanie komórek nowotworowych. Dla zachowania zdrowia powinniśmy jeść surowe owoce, pić soki, a także korzystać z olejków pomarańczowych.

Zasady diety pomarańczowej

Dietę stosujemy przez tydzień w każdym miesiącu przez okrągły rok. Najważniejszą zasadą jest jedzenie pomarańczy w tygodniu diety cztery razy dziennie, z tym że:
– śniadanie ma się składać z zupy mlecznej z owocami. Możemy wykorzystać gotową mieszankę musli lub dowolnie skomponować sobie treść zupy
– obiad ma się składać z surówki oraz chudego mięsa (kurczaka, indyka, cielęciny lub ryby)
– podwieczorek to czas na surowe owoce, można zatem przygotować koktajl lub sałatkę
– kolację staramy się przygotowywać na ciepło, zwracając uwagę na obecność pomarańczy.

W diecie wykorzystujemy wyłącznie świeże owoce. Sok pomarańczowy stanowi odrębny element posiłki i jest zalecany do uzupełnienia diety.

Aby uniknąć efektu jo-jo, po pomarańczowym tygodniu trzymamy się liczby zjadanych posiłków, a sam jadłospis urozmaicamy o inne owoce i warzywa. Świetnym pomysłem jest także regularny trening.

Jadłospis diety pomarańczowej

Poniższy przykład pokazuje menu tylko na trzy dni, jednak stanowi ważną podpowiedź o komponowaniu codziennego jadłospisu. Wszelkie pytania i zastrzeżenia umieszczajcie w komentarzach!

Dzień I
Śniadanie: zupa mleczna + pomarańcz
Obiad: surówka z kapusty pekińskiej + grillowany kurczak + pomarańcz
Podwieczorek: sałatka owocowa z pomarańczą
Kolacja: kanapki z sałatą, pieczonym kurczakiem, jajkiem na twardo i ulubionymi warzywami + pomarańcz

Dzień II
Śniadanie: zupa mleczna + pomarańcz
Obiad: ryba zapiekana w curry + ryżowa sałatka orientalna + pomarańcz
Podwieczorek: koktajl pomarańczowy
Kolacja: wegetariańska pizza + pomarańcz

Dzień III
Śniadanie: zupa mleczna + pomarańcz
Obiad: szaszłyki warzywne z indykiem + surówka warzywna + pomarańcz
Podwieczorek: sałatka owocowa podana w skórce pomarańczy
Kolacja: naleśniki z pomarańczą

Diety
Dieta selerowa
Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta ogórkowa
There are currently no comments.