Diety

Dieta patisonowa


Patisony to warzywa uznawane za nowe w Polsce – przybyły do nas z Ameryki, gdzie już dawno poznano się na ich właściwościach. Są doskonałe podczas diet odchudzających, gdyż są lekkostrawne i bogate w witaminy.

Dieta patisonowa nie opiera się co prawda na tych warzywach, ale zjadane dwa razy w ciągu doby patisony doskonale uregulują przemianę materii. Mają aż 5 razy więcej witamin niż ogórek, jednak długa obróbka jakiej są poddawane w kuchni powodują sporą utratę witamin. Jest to główna wada tej diety, gdyż naszemu organizmowi zabraknie wielu składników odżywczych.

Sama dieta jest dość surowa i wymaga od nas dużych wyrzeczeń. Niemal całkowicie rezygnujemy z mięsa, gotowego jedzenia oraz dużych porcji. Kategorycznie zabronione są: słodycze, tłuszcze, alkohol, półprodukty (typu majonez), a także większości owoców. Dieta trwa 7 dni.

Podczas diety powinniśmy pić wodę oraz herbatę – w dowolnych ilościach. Ograniczyć powinniśmy kawę, ewentualnie zastąpić ją zbożową Inką. Świetnym pomysłem jest drink z wody z lodem z dodatkiem z cytryny.

Podczas diety pamiętać musimy o:
– spożywaniu czterech posiłków dziennie (bez podwieczorku – ten zastępujemy aktywnością fizyczną)
– daniach opierających się na gotowanych warzywach
– lekkim śniadaniu i kolacji
– regularnie spożywanych posiłkach.

Przykładowy jadłospis diety patisonowej

Dzień 1
Śniadanie: twarożek z rzodkiewką lub cebulką + bułka grahamka
II śniadanie: 2 banany
Obiad: pieczony patison z farszem warzywnym
Kolacja: spaghetti wegetariańskie (sos na bazie patisonów)

Dzień 2
Śniadanie: zupa mleczna
II śniadanie: batonik musli
Obiad: leczo warzywne z dużą ilością patisona
Kolacja: puree z patisonów + pieczona ryba

Dzień 3
Śniadanie: kanapki z pastą jajeczną
II śniadanie: jogurt naturalny ze świeżymi owocami
Obiad: patisony z pomidorami – sałatka
Kolacja: zapiekany patison z sosem pieczarkowym

Diety
Dieta selerowa
Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta ogórkowa
There are currently no comments.