Diety

Dieta na trądzik


Czerwona papryka

Horror nastolatków. Niszczyciel pierwszego uroku. Zabójca dobrego samopoczucia. Możemy wymieniać wiele przekornych nazw, ale trądzik na zawsze zostanie uporczywą chorobą, z którą ciężko walczyć nawet dobrymi kosmetykami. Okazuje się, że zamiast wydawać grube pieniądze na kosmetyki, tyle samo wydamy na zdrowe produkty, które po „zjedzeniu” dają dokładnie taki sam efekt co kosmetyki. Dlaczego warto zastosować dietę na trądzik?

Zacznijmy od tego, że trądzik to choroba skóry, która objawia się pojawieniem wągrów, zaskórników oraz cyst. Zauważyć go można głównie u dojrzewającej młodzieży, a nieleczony utrzymuje nawet do późnego wieku. Wszystkie zmiany na skórze wyglądają co najmniej nieładnie, jednak za żadne skarby nie wolno nam wyciskać niczego co pojawi się na twarzy!

Możemy zastosować kosmetyki przeznaczone dla skóry trądzikowej, jednak bez połączenia pielęgnacji z dietą na niewiele się one zdadzą. Jak pokazują ostatnie badania, skórze ze skłonnościami do trądziku potrzebna jest witamina A. To właśnie ta witamina odpowiada za ładny wygląd skóry i utrzymuje ją w dobrej kondycji. Musimy zatem wzbogacić naszą dietę w produkty, które są jej doskonałym źródłem. Mogą to być:
– pomidory
– czerwona papryka
– sałata
– owoce cytrusowe
– nabiał (najlepszy twaróg)
– wątróbka
– ryby
– marchew.

Oprócz tego raz dziennie zjadamy porcję warzyw liściastych – zawierają one witaminę B6, która z kolei odpowiada za zmniejszenie wyprysków.

Wypryskom sprzyjają fast foody i wszelkiego rodzaju półprodukty: gotowe sosy, mrożonki, a także słodycze. Dietę stosujemy przez czas nieokreślony, do momentu, aż uznamy, że nasza cera wróciła do poprzedniego stanu. Po zakończeniu diety pamiętaj jednak o powyższych produktach i staraj się je jeść w niezbyt przetworzonej formie jak najczęściej!

Przykładowy jadłospis diety na trądzik

Dzień I
Śniadanie: twarożek z cebulą i rzodkiewką + grahamka
II śniadanie: sałata z rzodkiewką + domowej roboty sos jogurtowy
Obiad: pieczona tilapia z ziołami + porcja ziemniaków + buraczki
Podwieczorek: mleczny koktajl bananowy
Kolacja: pieczona papryka faszerowana mięsem z indyka

Dzień II
Śniadanie: jogurt naturalny + garść pokrojonych ulubionych owoców
II śniadanie: kanapki z domowej roboty pasztetem sojowym + sałatka z pomidorów
Obiad: kurczak zapiekany z marchewką + makaron z brokułami
Podwieczorek: pomarańcz nadziewana bananem
Kolacja: sałatka z tuńczykiem + chleb razowy

Dzień III
Śniadanie: pasta z makreli i twarogu + lekkie pieczywo + sałatka z pomidorów
II śniadanie: garść pieczonych frytek z selera + domowej roboty sos czosnkowy
Obiad: zupa-krem z buraków + garść groszku ptysiowego
Podwieczorek: sok owocowo-marchwiowy
Kolacja: sałatka z czerwonej papryki + kawałek pieczonego kurczaka + gotowane na parze warzywa

Diety
Dieta szpinakowa
Diety
Dieta selerowa
Diety
Dieta kukurydziana
There are currently no comments.