Diety

Dieta na chandrę


Każdemu z nas zdarzają się sytuacje załamania, smutku, niechęci do aktywności i samotności. O ile nie zajadamy tego stanu i nie zapychamy kaloriami, to możemy chandrę zwalczyć dietą. Wystarczy dodać do diety radosne jedzenie.

To, że jedzenie wpływa na samopoczucie, wiemy od zawsze. W dzieciństwie jedliśmy dużo słodyczy, bo sprawiało nam to przyjemność – zauważmy że do dziś czujemy radość na wspomnienie tych chwil. Teraz, z wiekiem, staliśmy się poważniejsi, ale czy zdajemy sobie sprawę, że nasz humor to kwestia diety? Tak jest, zwłaszcza gdy jemy ciężkie, tłuste posiłki lub zajadamy się fast foodami.

Udowodniono naukowo, że czujemy się lepiej gdy jemy dania lekkie i bogate w witaminy. Na samopoczucie wpływa także pogoda, kolorowe przedmioty dookoła i kontakt z przyrodą. Brak zieleni odbija się na samopoczuciu zwłaszcza w okresie przejściowym pomiędzy jesienią i zimą oraz w przedwiośniu. W tym okresie warto zatem zwiększyć dawkę witamin z grupy B. Możemy to zrobić przygotowując posiłki na bazie pieczywa pełnoziarnistego, kaszy, makaronu oraz bananów.

Co jeść na poprawę samopoczucia?

Zacznijmy od śniadania – jest to najwazniejszy posiłek w ciągu dnia. Najlepiej jest zacząć dzień od porządnej dawki witamin i wapnia. Polecamy mleko, jogurty, świeże i surowe owoce, przetwory owocowe i lekkie kanapki z bułki grahamki. Unikajmy rzeczy smażonych.

Obiad powinien opierać się na warzywach. Mięso nie powinno być za ciężkie, ani zbyt mocno przysmażone. Na jakiś czas dobrze jest porzucić tłuste mięsa i wędliny. Zastąpmy je rybami, które zawierają kwasy Omega-3 (poprawiające ukrwienie mózgu i wpływające na układ nerwowy).

Świetną przekąską będą orzechy, migdały, gorzka czekolada oraz wyroby migdałowe. Wszystkie te produkty zawierają magnez, który wpływa na humor.

Kolacja to posiłek z którym zasypiamy – nie możemy więc pozwolić, by był za ciężki i tłusty. Najlepiej jest zjeść lekkie zapiekanki lub dania przygotowywane na bazie warzyw gotowanych na parze. Poniżej znajdziesz przykładowy jadłospis diety na chandrę.

Śniadanie: mleko z musli z kawałkami czekolady + pomarańcz
II śniadanie: własnoręcznie robione rogale z dżemem owocowym + szklanka kakao
Obiad: zupa krem z dyni + sałatka z kurczakiem i arbuzem
Podwieczorek: babeczki z masą orzechową
Kolacja: wegetariańska lasagne z bobem

Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta selerowa
Diety
Dieta na trądzik