Diety

Dieta makaronowa


Podczas, gdy jedne diety zakazują zajadania się makaronem (np.Dieta Kapuściana), my zachęcamy do spożywania jego jak największej ilości! Kto może skorzystać z diety? Jak przygotowywać posiłki? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziesz poniżej.

Dieta makaronowa jest przeznaczona dla wszystkich zdrowych osób, które nie borykają się z zaburzeniami żywienia, ani chorobami układu pokarmowego. Długotrwale prowadzona dieta pomoże nam w utracie zbędnych kilogramów. Prowadzona przez kilka dni – zapewni unormowanie przemiany materii.

Jedzenie makaronu ma wiele zalet. Ogólna opinia brzmi: makaron tuczy. A właśnie, że nie! Tuczą dodatki do makaronu. Sam makaron jest małokaloryczny – zwłaszcza ten, produkowany z pełnego ziarna. Makaron dostarcza cenny dla naszego układu pokarmowego błonnik i wapń. Ponad to daje nam potas, żelazo i niezbędne węglowodany.

Makaron w przeciwieństwie do innych półproduktów, zapewnia nam poczucie sytości na wiele godzin. Najlepiej, gdyby przygotowywać go al dente, dzięki czemu wiemy, że jemy na prawdę zdrowy posiłek.

Niestety, będąc na diecie makaronowej musimy zapomnieć o tłustych zapiekankach, spaghetti i ciężkich zup z makaronem. Jeżeli do makaronu dodajemy tłuste dodatki i sosy, wówczas na talerzu zamiast zdrowego posiłku, mamy bombę kaloryczną – i niestety tyjemy. Wszelkie sosy zamieniamy na warzywa na parze.

Inną zaletą diety makaronowej jest jej cena. Przygotowywanie pełnych posiłków jest stosunkowo tańsze, od tradycyjnych. Zaoszczędzimy dużo, gdyż z naszej diety muszą zniknąć słodycze, fast foody, tłuste mięsa i alkohol wysokoprocentowy.

Zasady diety makaronowej

Najlepiej by było, gdyby posiłki były przygotowywane ze świeżych produktów, a ich kaloryczność nie przekraczała dziennie 1200. Makaron jemy 2 razy dziennie: na obiad i na kolację. Śniadania i przekąski mają bazować na owocach i wyrobach z nabiału.

Mięso zastępujemy rybami i chudym drobiem. Całkowicie rezygnujemy z ciężkich sosów i  tłuszczów zwierzęcych. Do ewentualnego smażenia wykorzystujemy oliwę z oliwek.

Przykładowy jadłospis diety makaronowej

Dzień I
Śniadanie: jogurt z musli
II Śniadanie: duże zielone jabłko + sok owocowy
Obiad: pstrąg pieczony z cytryną + sałatka makaronowa (bez majonezu)
Podwieczorek: mała paczka herbatników
Kolacja: makaron al’ dente z gotowaną marchewką

Dzień II
Śniadanie: kanapka z szynką
II Śniadanie: chrupki kukurydziane
Obiad: makaron z sosem truskawkowym
Podwieczorek: shake lodowy z bananem
Kolacja: makaron z czosnkiem i brokułem

Diety
Dieta na trądzik
Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta pomarańczowa