Diety

Dieta księżycowa


Nie od dziś wiadomo, że cykl księżyca wpływa na życie na ziemi. Istnieją mniej lub bardziej potwierdzone teorie, że to ten cykl wpływa na zachowanie wody w oceanach, wegetację roślin i samopoczucie człowieka. Wielu z nas w poszczególnych fazach księżyca ma trudności z zaśnięciem. Dlaczego by więc nie spróbować diety odchudzającej zależnej od fazy księżyca?

Niektórzy mówią, że dieta księżycowa to ostatnia deska ratunku dla odchudzających się. Jest skuteczna, ale może wiązać się z efektem jojo, gdyż polega na znacznym ograniczeniu zjadanych kalorii. Przez pierwsze 14 dni spożywamy jedynie 1000 kalorii. Kolejne 2 tygodnie to kwestia 1200 kalorii. Zmniejszenie przyjmowanych kalorii może wiązać się z osłabieniem organizmu, dlatego będąc na diecie unikamy przeciążenia fizycznego. Wiąże się z tym fakt, że na dietę księżycową nie mogą przejść osoby pracujące fizycznie, ani kobiety w ciąży.

Niestety, dieta oznacza niemal same ograniczenia, gdyż zakazane jest w czasie diety zjadanie tłustych mięs, wędlin, serów, słodyczy, fast foodów, kalorycznych warzyw i owoców, wszelkich półproduktów oraz napojów gazowanych. Do diety wprowadzamy surowe warzywa i owoce, gotowane lub pieczone bez tłuszczu mięsa oraz ciemne pieczywo. Jeżeli zmieścimy się w granicach dwozwolonych kalorii, wówczas możemy wprowadzić niesłodzone soki owocowe.

Przygotowanie do diety księżycowej

Dietę rozpoczynamy z dniem pełni księżyca. Zanim jednak przejdziemy do głównej diety, potrzebujemy czterech dni przed pełnią do przygotowania organizmu do zmiany żywienia. Ważna jest tutaj praca z książką kucharską, w której znajdziemy wiele pomysłów na urozmaicone dania. Jeśli nie mamy werwy w kuchni, wówczas w okresie przygotowawczym do diety jemy wszystko to, co jedliśmy do tej pory, jednak musimy do jedzenia dodać poszczególne składniki:
1. pierwszego dnia dodajemy do każdego posiłku ananasa
2. drugiego dnia dodajemy do posiłków arbuza
3. trzeciego dnia dodajemy do potraw truskawki, zamiast przekąski jemy suszone śliwki
4. czwartego dnia dodajemy do potraw winogrona.

W/w kolejność bezwględnie musimy trzymać, gdyż ma to znaczenie w czasie przejścia na dietę. Wraz z pełnią księżyca spożywamy jedynie 3 posiłki dziennie. Konieczne jest picie conajmniej 2 litrów wody niegazowanej (najwięcej w porach przekąski). Pamiętamy o tym, by nasze posiłki nie przekraczały łącznie 1000 kalorii dziennie. Po dwóch tygodniach zwiększamy dawkę kalorii do 1200. Drugi okres diety nazywamy regeneracją i uzupełniamy jadłospis o gotowane warzywa i owoce.

Jadłospis diety księżycowej

Jadłospis musimy podzielić na dwa etapy. Pierwszy etap oznacza jedzenie dużej ilości ziaren, gotowanych mięs oraz surowych warzyw i owoców. W drugim etapie diety możemy łączyć gotowane warzywa z gotowanym lub grillowanym mięsem.

I etap diety

Dzień I
Śniadanie: jajecznica z dwóch jajek + kromka chleba z masłem + niesłodzona herbata
Obiad: dwa pulpety rybne + surówka z czerwonej kapusty
Kolacja: sałatka z gotowanym jajkiem i pomidorkami koktajlowymi

Dzień II
Śniadanie: bułka z sałatą i gotowanym jajkiem
Obiad: 4 pulpety ryżowe z mięsem z piersi kurczaka
Kolacja: chleb typu WASA z plasterkiem topionego serka + szklanka mleka

II etap diety
Dzień I
Śniadanie: tosty z chudą wędliną + niesłodzona herbata
Obiad: porcja ryby z grilla + porcja sałatki ziemniaczanej
Kolacja: zupa mleczna z ryżem

Dzień II
Śniadanie: jajko na miękko + bułka grahamka z masłem + niesłodzona herbata
Obiad: zupa-krem z papryki czerwonej + groszek ptysiowy
Kolacja: baba ziemniaczana z kleksem śmietany

Diety
Dieta ogórkowa
Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta na trądzik