Diety

Dieta Kopenhaska


Czy w 13 dni da się schudnąć? Na to pytanie odpowiada dieta kopenhaska – jedna z ulubionych diet Polek. Jest rygorystyczna, ale daje efekty. Należy zwrócić uwagę, że jest ekstremalnie niskokaloryczna – z tego powodu nie każdy może tą dietę wypróbować.

Dieta kopenhaska (inaczej szwedzka) jest uznawana za jedną z najbardziej restrykcyjnych. Polega na przyjmowaniu wyłącznie trzech posiłów dziennie: śniadania, obiadu i kolacji. Dlatego też mogą ją stosować jedynie osoby z nienagannym zdrowiem – nie jest przeznaczona dla osób starszych, kobiet w ciąży oraz osób pracujących fizycznie. Mimo to jest dietą bardzo skuteczną. Uczy ograniczenia się do małych porcji jedzenia, a także pomaga wyeliminować złe nawyki.

Negatywne skutki diety kopenhaskiej

Niestety, nie każdy organizm wytrzymuje restrykcyjne zasady tej diety. Wśród jej użytkowników zauważono negatywne skutki, zarówno w takcie, jak i po jej zakończeniu. Były to m.in. omdlenia, wypadanie włosów,problemy z paznokciami, postępujące problemy z cerą, które ustępują po kilku tygodniach od zakończenia diety.

Dieta 13-dniowa nakazuje całkowite wyeliminowanie soli z jadłospisu. Do woli możemy za to stosować zioła. Podstawowymi produktami w diecie jest chude mięso, jaja, zielona herbata i warzywa. Dobrze by było, gdyby jadłospis zmieniał się jak najczęściej. Musimy pamiętać o tym, by jadać posiłki o stałych porach. Najlepiej jest trzymać się schematu:
– śniadanie – godz. 8:00
– obiad – godz. 13:00-14:00
– kolacja – godz. 18:00

Godzina przyjmowania posiłków jest bardzo ważna, dlatego warto rozpocząć dietę podczas urlopu. Zwłaszcza przyzwyczajanie się do zasad diety jest trudne i stresujące – lepiej jest uniknąć niepotrzebnego stresu w pracy i na spokojnie rozpocząć odchudanie w domowym zaciszu.

Dieta kopenhaska nie akceptuje podjadania. Ataki głodu możemy zapić – wodą, zieloną herbatą lub kawą. Warto jest wypić szklankę wody przed każdym posiłkiem – sprawi to, że nasz apetyt na jedzenie się zmniejszy.

Jadłospis diety kopenhaskiej

Poniżej prezentujemy przykładowy jadłospis, jaki możesz zastosować w trakcie diety.

Dzień 1 i 8
Śniadanie: kubek czarnej kawy + kostka cukru
Obiad: 2 jajka na twardo + szklanka brokułów
Kolacja: lekka sałatka wegetariańska + befsztyk wołowy

Dzień 2 i 9
Śniadanie: kubek czarnej kawy + kostka cukru
biad: befsztyk wołowy + sałata + jabłko
Kolacja: 100g chudej szynki + pół szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 3 i 10
Śniadanie: kubek czarnej kawy + kostka cukru
Obiad: szklanka brokułów + szklanka soku owocowego
Kolacja: 2 jajka na twardo + 100g chudej szynki + sałata

Dzień 4 i 11
Śniadanie: kubek czarnej kawy + kostka cukru
Obiad: 1/2 opakowania twarożku + marchewka + 2 jajka ugotowane na twardo
Kolacja: sałatka ze świeżych owoców (najlepiej soczystych) + pół szklanki jogurtu

Dzień 5 i 12
Śniadanie: kubek czarnej kawy + kostka cukru
Obiad: porcja brokułów
Kolacja: lekka sałatka wegetariańska + befsztyk wołowy

Dzień 6 i 13
Śniadanie: kubek czarnej kawy + kostka cukru
Obiad: porcja pieczonego kurczaka + sałata
Kolacja: 2 jajka na twardo + kubek jogurtu naturalnego

Dzień 7
Śniadanie: kubek zielonej herbaty
Obiad: pieczona pierś z kurczaka + jedno jabłko
Kolacja: nic

Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta ogórkowa
Diety
Dieta szpinakowa
There are currently no comments.