Diety

Dieta jarmużowa


Jarmuż uważany jest za jedno z najzdrowszych warzyw na świecie. My Polacy nie doceniamy jednak właściwości tej rośliny. Być może wynika to z niewielu przepisów kulinarnych, które go zawierają. Mimo to warto przyjrzeć się jarmużowi i spróbować nowoczesnej diety odchudzającej!

Warto na początku wyjaśnić, czym jest jarmuż. Jest to roślina podobna do brokuła, która smakuje najlepiej wiosną. Jest lekkostrawna i niskokaloryczna – dlatego tak świetnie nadaje się na dietę.  Ma charakterystyczne, kędzierzawe liście, co wspaniale wygląda w szczególności w sałatkach. Jarmuż jest źródłem wielu witamin i minerałów, a wśród nich wyróżnić należy wit. K, z grupy B i kwas foliowy. Jedna porcja zaspokaja dzienną dawkę w witaminę C – jednak na diecie zalecane jest zjadanie tego warzywa co najmniej dwa razy w ciągu doby.

Jarmuż ma oprócz tego właściwości przeciwnowotworowe, przeciwmiażdżycowe i antybakteryjne. Zalecany jest do jedzenia na wrzody żołądka. Obfituje w błonnik, dlatego tak łatwo się go trawi

Dieta jarmużowa jest bardzo restrykcyjna, a to za sprawą ograniczeń, na jakie musimy się zdecydować. Samą dietę stosujemy tydzień, jednak pamiętać musimy o najważniejszych jej zasadach:
– dziennie spożywamy wyłącznie 3 posiłki w postaci sałatek i surówek!
– raz dziennie spożywamy sałatkę z mięsem!
– posiłki spożywamy o wyznaczonych porach, zapijając dużą ilością wody!
– dodatkiem do sałatek mogą być wyłącznie warzywa, oliwa, przyprawy i zioła, sok z cytryny oraz (raz dziennie) drób!
– Nie ma ograniczeń w ilości zjadanych sałatek!
– Pamiętaj, by posiłki rozmieścić mniej więcej w równych odstępach czasu!

Zdajemy sobie sprawę, jak ogromnym ograniczeniem jest tak mała ilość zjadanych posiłków oraz woda jako jedyne dozwolone picie, dlatego w środę wieczorem dozwolone jest wypicie mlecznego koktajlu owocowego z cukrem! Pamiętaj, by koktajl przygotowany został z naturalnych owoców, świeżego mleka lub jogurtu, ale nie zawierał zbyt dużej ilości cukru.

Dietę powtarzać można regularnie co dwa miesiące – jarmuż możemy śmiało zastąpić brokułem, a nawet brukselką.

Przykładowy jadłospis diety jarmużowej

W zależności od preferencji smakowych, polecamy czosnek jako dodatek.

Dzień 1
Śniadanie: sałatka z jarmużem, ogórkiem i rzodkiewką
Obiad: sałata lodowa z kurczakiem i arbuzem
Kolacja: sałatka z gotowanych ziemniaków i jarmużu

Dzień 2
Śniadanie: sałatka z jarmużem i rzodkiewką
Obiad: sałatka ziemniaczana z kurczakiem
Kolacja: sałatka z jarmużem i pomidorem

 

Dzień 3
Śniadanie: sałatka z jarmużem, jajkiem na twardo i ulubionymi warzywami
Obiad: zielona sałata z kurczakiem, pomidorem i ogórkiem
Kolacja: sałatka z jarmużem i pomidorkami koktajlowymi
O dowolnej porze: koktajl mleczny z owocami

 

Dzień 4
Śniadanie: sałatka z jarmużem, białą fasolą i ulubionymi warzywami
Obiad: sałatka grecka
Kolacja: sałatka z jarmużu, czerwonej cebuli i czerwoną papryką

 

Dzień 5
Śniadanie: sałatka z jarmużu z burakami
Obiad:
Kolacja: sałatka z jarmużu z pieczarkami

 

Dzień 6
Śniadanie: sałatka z jarmużu, gotowanych ziemniaków i rzodkiewki
Obiad: sałatka pekińska z kukurydzą, kurczakiem i papryką
Kolacja: mizeria + liście jarmużu

 

Dzień 7
Śniadanie: sałatka ryżowa z jarmużem
Obiad: sałata lodowa z kurczakiem i oliwkami
Kolacja: sałatka z jarmużu, awokado i pomidorkami koktajlowymi

Diety
Dieta selerowa
Diety
Dieta pomarańczowa
Diety
Dieta buraczana
There are currently no comments.