Diety

Dieta jajeczna


Chciałabyś szybko zrzucić parę kilogramów, np. w dwa tygodnie nawet 8 kg mniej? Z dietą jajeczną Ci się uda! Musisz jednak wiedzieć, że jest to jedna z najbardziej kontrowersyjnych diet, dlatego zanim zdecydujesz się wcielić ją w życie, przeanalizuj wszelkie za i przeciw.

Głównym produktem diety są (jak sama nazwa wskazuje) jajka. Nie oznacza to jednak, że przez dwa tygodnie jemy wyłącznie jajka. Dostarczają nam one witaminy A, D, E i K. Ich spożycie spowoduje, że bardzo szybko utracimy zbędne kilogramy. Niestety nie wszyscy mogą zdecydować się na ten rodzaj odchudzania. Na dietę jajeczną nie mogą przejść osoby z wysokim cholesterolem. Przed dietą powinny być wykonane badania, by stwierdzić na jakim poziomie utrzymuej się cholesterol.

Sama dieta jest słabo urozmaicona, a jajka oprócz wymienionych witamin nie dostarczają zbyt wiele dodatkowych składników. Niemal cały czas jemy te same produkty, więc osoby lubiące wyszukane dania także będą miały problem z wynajdywaniem nowych smaków. Co więcej, większość osób będących na diecie jajecznej ma później wstręt do jajek – musisz się liczyć, że twoje ulubione dotąd jajka, później na długo pójdą w odstawkę.

Niemal gwarantowany jest efekt jojo – rzadko kiedy waga utrzymuje się na stałe.

Zasady diety jajecznej

Główną zasadą diety jest ograniczenie ilości zjadanych posiłków do trzech. Nie ma jednak ograniczeń w ilości poszczególnego posiłku. Jemy tyle, aby się porządnie najeść. Nie przesadzajmy i nie zajadajmy ogromnych ilości. Wielu dietetyków proponuje zjadanie 5-ciu posiłków dziennie – jest to lepszy sposób, bo organizm lepiej poradzi sobie z i tak mocno ograniczoną dietą.

Niestety, musimy z jadłospisu usunąć wszystko co tłuste. W niepamięć odchodzą fast foody, smażone dania, tłuste mięso i wędliny oraz tłustego nabiału. Powinniśmy zrezygnować także z alkoholu i słodyczy.

W każdym daniu musi się znaleźć jajko. Najlepsze podczas diety są jajka gotowane na twardo. Propozycje dań na kilka pierwszych dni diety znajdziesz poniżej.

Przykładowy jadłospis diety jajecznej

Dzień I – za przekąskę uznaje się dowolny owoc
Śniadanie: dwa jajka na twardo + bułka z masłem + herbata
Obiad: sałatka z jajkiem i pomidorem + sok owocowy
Kolacja: jajecznica z dwóch jajek ze szczypiorkiem i cebulą + kilka kromek chleba z masłem + herbata

Dzień II
Śniadanie: jajko na miękko + bułka grahamka + herbata
Obiad: kotleciki z jajek gotowanych na twardo + ulubiony sos + sałatka z pomidorów + sok owocowy
Kolacja: jajecznica z dwóch jajek + kanapka z chudą szynką + herbata

Dzień III
Śniadanie: omlet jajeczny z szynką + jabłko + herbata
Obiad: kotleciki z jajek gotowanych na twardo + jajko sadzone + mizeria + sok owocowy
Kolacja: jajecznica z dwóch jajek z cebulą + kanapka z chudą szynką + banan + herbata

Dzień IV
Śniadanie: kanapka z bułki grahamki i jajkiem gotowanym na twardo + kilka liści sałaty + herbata
Obiad: barszcz z jajkiem na twardo + sok owocowy
Kolecja: jajka faszerowane szynką

Dzień V
Śniadanie: jajko sadzone w chlebie + herbata
II Śniadanie: jajka w galarecie mięsnej
Kolacja: grzanki (chleb maczany w jajku) + dżem owocowy niskosłodzony + herbata

Dzień VI
Śniadanie: grzanka z sadzonym jajkiem + herbata
II śniadanie: jajka na twardo w sosie koperkowym + gotowana marchewka + sok owocowy
Kolacja: kanapki z sałatą i jajkiem na twardo

Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta szpinakowa