Diety

Dieta jabłkowa


Rajski owoc. Król owoców. Najzdrowszy owoc świata.Wszystkie wymienione nazwy są jak najbardziej prawdziwe, bo jabłko rzeczywiście należy do najzdrowszych owoców. Zawiera ponad 30 ważnych dla organizmu składników, w tym witaminy B, C oraz sole mineralne: potas, wapń, żelazo itd. Nie dziwota, od lat stanowi ważny składnik w Polskiej kuchni. Tym razem zachęcamy do diety jabłkowej, dzięki której nie dość że schudniesz, to w dodatku wzmocnisz organizm!

Najpierw powiedzmy nieco więcej o właściwościach jabłka. Otóż mówi się, że powinno się zjadać 2 jabłka dziennie – rano dla urody, wieczorem dla zdrowia. Nie ma w tym ani krzty przesady, gdyż jabłka są bogate w witaminy, minerały i ważne pektyny. Wszystkie składniki korzystnie wpływają na wygląd skóry, włosów i paznokci. Jabłko zjadane ze skórką oczyszcza organizm i normalizuje poziom cukru we krwi. Dzięki błonnikowi przemiana materii zostaje uregulowana, a cholesterol znacznie obniżony. Osoby mające problemy z nadciśnieniem także zauważają pozytywny wpływ jabłek na zachowanie organizmu.

Jesień to dobry okres na jedzenie jabłek, zwłaszcza, że nasza odporność wymaga wzmocnienia. W Polsce nie ma drugiego takiego owocu, który jak jabłko wzmocnił odporność.

Zalet jabłek jest o wiele więcej, ale nie o samym owocu jest niniejszy artykuł. Badacze z całego świata zauważyli zbawienny wpływ jabłek na osoby odchudzające się. Posiadają one wprawdzie cukier, ale jest on bardzo łatwo przyswajalny. Kaloryczność jabłka jest również zadowalająca, gdyż nie przekracza 50 kcal w 100g.

Istnieją dwie metody odchudzania za pomocą jabłek:
– zamiana wszelkich zjadanych dotąd warzyw na jabłka
– warzywa z obiadu zastępujemy np. puree z jabłek- zamiana wszelkich dań na jabłka.

Należy zaznaczyć, że oba warianty mają swoje negatywy. Dieta jabłkowa nie jest dietą zdrowotną, a po jakimś czasie jej stosowania możemy odczuć osłabienie organizmu. Mimo, że jabłko zawiera wiele cennych elementów, to organizm w tej jednej formie ograniczy ich przyswajanie. Ponieważ jest to dieta restrykcyjna, po zakończeniu najaktywniejszego okresu diety powinniśmy wprowadzać nowe składniki do jadłospisu STOPNIOWO. Jeśli od razu zaczniemy jeść to, co dawniej, gwarantujemy sobie efekt jojo.

Przykładowe menu diety jabłkowej:
Śniadanie: kawałki jabłka + napar z mięty
Obiad: dowolna ilość jabłek + niegazowana woda mineralna
Kolacja: jabłka starte z marchewką + herbata

Już wkrótce w naszym serwisie: Dobroczynny ocet jabłkowy – produkcja i zastosowanie

Diety
Dieta pomarańczowa
Diety
Dieta selerowa
Diety
Dieta kukurydziana