Diety

Dieta garściowa


Jedną z diet lubianą przez gwiazdy show-biznbesu jest dieta garściowa. Jej ambasadorką (chcąc, czy nie chcąc) zostałaVictoria Bekham. Polega na zjadaniu takiej porcji jedzenia, ile zmieści się w garści. Czy jest skuteczna?

Oczywiście, że jest. W końcu wiąże się z redukcją zjadanego jedzenia. W związku z tym, że jemy teraz mniej, więc musimy spośród wszystkich produktów wybierać te najbardziej wartościowe. W związku z tym rezygnujemy z fast foodów, słodyczy, ziemniaków, tłustych mięs oraz innych o wysokim indeksie glikemicznym.

W diecie garściowej ważne jest zjadanie pięciu posiłków dziennie (najlepiej średnio co 2,5-3 godziny). W diecie powinny jak najczęściej pojawiać się zielone warzywa, pełne ziarna, krewetki, drób, ryby oraz owoce. Szczególnie polecane są ryby.

Każda garść jest inna, dlatego specjaliści opracowali stałą wagę i masę, jaka odpowiada garści jedzenia. Są to:
– 250 ml
– 250 g.

Jeżeli nie jesteśmy pewni ile to 250 g lub ml, wówczas warto wyważyć porcję szklanką.

W czasie diety konieczne jest regularne uzupełnianie płynów. Już na początku diety zaopatrz się w duże ilości wody i wypijaj jej jak najwięcej w ciągu dnia. Zrezygnuj ze słodzonych i alkoholowych napojów. Niesłodzoną kawę możesz pić raz dziennie. Herbatę niesłodzoną lub zioła wypijaj maksymalnie dwa razy dziennie.

W ten sposób możesz stracić na stałe nawet 5 kg w 2 tygodnie. Dieta skuteczna jest z ćwiczeniami i treningiem. Możesz wykonywać go w domu (propozycje na ćwiczenia w domu znajdziesz TUTAJ). Nie przeciążaj jednak organizmu ćwiczeniami – poprzez dostarczanie małych ilości kalorii (ok 1000 dziennie) organizm może czuć się nieco słabszy, dlatego nie możesz go forsować. Mimo wszystko ruch dobrze mu zrobi.

W razie, gdyby dieta negatywnie wpłynęła na twoje zdrowie, urodę lub metabolizm, wówczas musić uzupełnić dietę w brakujące suplementy. Musisz więc szczególnie ostrożnie dobierać składniki, oraz skonsultować zmianę diety ze specjalistą. Dieta nie jest wskazana u osób chorych, kobiet w ciąży i osób pracujących fizycznie.

Przykładowy jadłospis diety garściowej

Śniadanie: musli z mlekiem
II śniadanie: sałatka z pomarańczy
Obiad: grillowany kotlet z piersi z kurczaka + kilka różyczek brokuła
Podwieczorek: koktajl owocowy
Kolacja: pieczony placek tortilli z sałatką warzywną zamiast farszu

Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta pomarańczowa
Diety
Dieta kukurydziana