Diety

Dieta buraczana


Niewiele diet na świecie zostało przebadanych specjalistycznie. Jednak dieta buraczana to potwierdzona naukowo szansa na utratę zbędnych kilogramów bez efektu jo-jo. Zapraszamy do zapoznania się z naszą propozycją!

Buraki to jedne z najzdrowszych warzyw na świecie. Zawierają sporo cukrów, ale także dobroczynnych pektyn, witamin z grupy B, C, PP, A, kwas foliowy oraz niektóre sole mineralne. Jedzenie i picie soku z buraka wzmacnia odporność, a dodatkowo odtruwa jelita oraz działa przeczyszczająco. Burak korzystnie wpływa na nerki, wątrobę, a także hamuje rozwój bakterii. Barszcz, smażone buraczki oraz faszerowane buraki to tylko kilka z propozycji na dania z buraka. Podczas diety możemy także skorzystać z przepisu na sok z buraków oraz wszelkich innych, które nie wymagają dodatkowego słodzenia.

Ponieważ burak sam w sobie jest słodki, w czasie diety ograniczamy spożycie cukrów. Do zera redukujemy liczbę zjadanych słodyczy, słodzenia herbaty oraz unikamy gotowych, paczkowanych przekąsek.

Dieta buraczana jest korzystna dla anemików, gdyż buraki mają właściwości zwiększające liczbę czerwonych krwinek. Warzywa te oczyszczają krew, a także działają antyrakowo. Buraki zalecane są u dzieci i młodzieży!

Dieta, którą proponujemy, polega na spożywaniu dwa razy dziennie dań posiadających dodatek buraków: na obiad i kolację. Dieta trwa maksymalnie 5 dni, a podczaj jej trwania rezygnujemy z produktów zawierających cukier, nazbyt tłustych (zwłaszcza mięs i nabiału), wszelkiego rodzaju fast foodów oraz półproduktów. Wszystkie potrawy przygotowujemy wyłącznie ze świeżych składników!

Jadłospis diety buraczanej

Dzień I
Śniadanie: kanapki z serem, wędliną i warzywami
II śniadanie: drożdżówka owocowa + szklanka mleka
Obiad: kiełbasa pieczona z burakami, marchewką i ziemniakami
Podwieczorek: sałatka owocowa
Kolacja: sola smażona + pieczone ziemniaki + buraczki gotowane

Dzień II
Śniadanie: jogurt owocowy + bułka grahamka
II śniadanie: twarożek z cebulką + chleb z osełką
Obiad: chłodnik buraczany + jajka gotowana na twardo
Podwieczorek: szklanka soku z buraka
Kolacja: ryż z warzywami

Dzień III
Śniadanie: koktajl z awokado + nowalijki
II śniadanie: omlet jajeczny + chleb razowy + zielona sałata
Obiad: pieczony drób + surówka z buraków i papryki
Podwieczorek: jogurt z kawałkami owoców (w tym z suszonymi śliwkami)
Kolacja: mix sałatek + buraki + papryka

Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta pomarańczowa
Diety
Dieta selerowa
There are currently no comments.