Diety

Dieta beztłuszczowa


Odchudzanie to sprawa skomplikowana. Niestety, aby schudnąć, musimy stracić ten tłuszczyk, który na własne życzenie zgromadziliśmy. Dobrym wyjściem jest przejście ze skrajności w skrajność – tłuste dotąd potrawy zamień na beztłuszczowe!

Najlepszym tego sposobem jest usunięcie z jadłospisu tłuszczy zwierzęcych. Co za tym idzie rezygnujemy z tłustych mięs, smalcu oraz słoniny. Niestety są to produkty dostarczające do naszego organizmu zły cholesterol (którego nadmiar może doprowadzić do zawału!). Do diety wprowadzamy z kolei tłuszcze roślinne, które zawierają cenne kwasy tłuszczowe.

Myślisz że dieta bez tłuszczu nie jest smaczna? Mylisz się! Mięso zastępujemy owocami i warzywami oraz wszelkimi ziarnami. Potrawy mogą być pieczone, gotowane na parze lub smażone na niewielkiej ilości oleju. Niestety musimy wprowadzić pewien rygor. Zakazane są:
– mięsa – oprócz ryb
– margaryna, masło i oliwy
– awodako
– oliwki
– tłusty nabiał ( w tym żółty ser!)
– słodycze i napoje gazowane
– alkohol i papierosy (oraz wszelkiego rodzaju używki i suplementy diety).

Osoby będące na diecie muszą dokładnie czytać etykiety – na półkę odstawiamy spowrotem produkty mające dużą zawartość tłuszczu. Wybieramy produkty light.

Dieta beztłuszczowa jest dietą krótkoterminową – stosujemy ją od kilku dni lub maksymalnie przez jeden miesiąc. Po miesiącu wprowadzamy do diety chude mięso oraz większą dawkę oliwy. Przez cały okres diety pijemy dużo wody i soków owocowych. Jest to dobry czas na troskę o ducha – polecamy jogę lub pilates (więcej informacji znajdziesz TUTAJ). Jeżeli lubimy dodatki do potraw, typu sosy, przygotowujemy je wyłącznie ze świeżych owoców i warzyw!

Na dietę beztłuszczową lepiej by nie przechodziły osoby lubiące czerwone mięso. Niejadki warzywne i owocowe przeżyją traumę, gdyż nowe zasady są bardzo restrykcyjne. Dieta nie jest zalecana kobietom w ciąży, karmiącym piersią, osobom pracującym fizycznie, chorym i przyjmującym jakiekolwiek leki.

Jadłospis diety beztłuszczowej

Dzień I
Śniadanie: chudy twarożek z jogurtem naturalnym, rzodkiewką i szczypiorkiem + grahamka
II śniadanie: 2 mandarynki
Obiad: kluski leniwe z sosem wiśniowym
Podwieczorek: ciasteczka z otrębów pszennych
Kolacja: pizza warzywna bez żółtego sera

Dzień II
Śniadanie: zupa mleczna z otrębami pszennymi
II śniadanie: duże zielone jabłko
Obiad: pierogi z farszem z fasoli + jogurt naturalny do polania
Podwieczorek: galaretka z kawałkami truskawek
Kolacja: potrawka z soczewicy + kromka chleba

Dzień III
Śniadanie: omlet biszkoptowy + dżem niskosłodzony + szklanka mleka
II śniadanie: batonik musli + banan
Obiad: pieczone racuchy kukurydziane + sos koperkowy + 2
Podwieczorek: koktajl z kiwi
Kolacja: pieczona papryka nadziewana ryżem

Diety
Dieta na trądzik
Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta ogórkowa
There are currently no comments.