Diety

Dieta 5 czynników


Jeśli potrzebujesz diety, która uwolni Cię od tłuszczyku na biodrach, pośladkach i udach – to nasza dieta 5 czynników na pewno Ci pomoże! Jest to specjalnie opracowana recepta, z której korzystają także najbardziej znane gwiazdy: Alicia Keys, Hally Berry oraz Dido. Na czym polega jej fenomen?

Otóż jak sama nazwa wskazuje, dieta opiera się na 5 najważniejszych czynnikach dotyczących odchudzania. Są to:
– 5 tygodni – czyli tyle musi trwać dieta,
– 5 posiłków – tyle musimy ich spożywać w ciągu dnia,
– 5 składników – z tylu musi się składać jedno danie,
– 5 dni ze słodyczami i tłuszczykiem – na tyle możemy sobie pozwolić w czasie całej diety,
– 50 minut ruchu w ciągu dnia – w tym 25 minut treningu i reszta na dowolną inną aktywność.

Zacznijmy od początku. Dieta 5 czynników nie powinna trwać dłużej jak 5 tygodni. Jest to optymalny czas, gdy zauważymy wyniki odchudzania.

5 posiłków w ciągu dnia to: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Najważniejsze jest dla nas śniadanie i musi być ono bogate w witaminy. II śniadanie i podwieczorek są obowiązkowe, gdyż mają nam zapewnić dodatkową porcję zdrowego jedzenia, i zniechęcić do podjadania.

Każdy z posiłków musi się składać z 5 składników. Składniki te dobieramy w ten sposób, by każdy dostarczał innych – równie ważnych – elementów, to znaczy: jeden odpowiada za błonnik, drugi za zdrowe tłuszcze, trzeci za niskie IG, czwarty za niskotłuszczowe białko oraz piąty stanowi napój bez cukru. Przykładowe meny diety 5 czynników znajdziesz poniżej.

Dietę 5 czynników możemy nazwać restrykcyjną, gdyż zakazane jest picie alkoholu, jadanie tłustych rzeczy (kategoryczny zakaz dla fast foodów), picie napojów gazowanych i słodkich itd. Mimo tych ograniczeń, możemy jeść do woli – dostosowujemy porcje w taki sposób, aby się najeść. 5 dni w ciągu całej diety możemy kłamać – ale bez przesady! Zamiast napoju bez cukru, możemy napić się czegoś słodzonego, albo zamiast chudego mięsa wybrać coś nieco tłustszego. Na podwieczorek możemy zjeść kawałek ciasta (ale z owocami!) lub batonik. Na tym się kończy! Pilnujemy liczby jedzonych dań, 5-składnikowego dania oraz ćwiczeń!

Apropos ćwiczeń. Tak, tak! To także element diety. Nie oszukujmy się – bez ćwiczeń nic nie wskuramy i tłuszczyk sam z siebie nie zejdzie. 50 minut obowiązkowego dziennego treningu dzielimy na 25 minut intensywnych ćwiczeń i 25 minut innej aktywności ruchowej. W ramach treningu możemy pójść na basen, zajęcia taneczne, do siłowni lub do klubu fitnessu. Resztę czasu możemy spędzić na spacerze (polecamy NORDIC WALKING), przejażdżkę rowerem lub na wykonywaniu czynności domowych.

Przykładowy jadłospis diety 5 czynników

Śniadanie: jajecznica z płatkami owsianymi + chleb + niesłodzona herbata
II śniadanie: truskawkowy koktajl mleczny
Obiad: sałatka z kurczakiem i pomidorów + grzanki + niesłodzony kompot jabłkowy
Podwieczorek: sałatka owocowa
Kolacja: kanapki z tuńczykiem + sałatka z ogórkiem

Diety
Dieta na trądzik
Diety
Dieta buraczana
Diety
Dieta selerowa