Diety

Dieta 40-latek


Zmiana kodu – czwórka z przodu – też słyszałaś to zdanie na swoich 40-stych urodzinach? To nie powód do załamywania rąk! To wspaniały wiek! Mając czterdzieści lat prowadzimy zazwyczaj stabilne życie z naciskiem na rodzinę. Wiele dzieje się w naszej pracy oraz wśród rówieśników. Zmiany tyczą się także naszego organizmu, dlatego sprawdzamy, jaka dieta jest dla ciebie najlepsza.

Magiczną 40-stkę przekroczyły już m.in. Jenifer Lopez, Mariah Carey oraz Renata Dancewicz. Nie wyglądają, prawda? Wszystko za sprawą ćwiczeń, dobrych kosmetyków oraz świetnej diety. Ty także możesz poczuć się jak gwiazda, a wystarczą niewielkie zmiany w codziennej diecie. Bez obaw – nie musisz rezygnować ze wszystkiego co lubisz.

Ponieważ w organizmie czterdziestolatki jest teraz mniej hormonów, zmniejszone zostanie także stężenie dobrego cholesterolu. Od teraz nasz organizm będzie walczył sam ze sobą, a my możemy cierpieć na nagłą zmianę nastroju. Mogą się pojawić problemy ze snem oraz szybka utrata skupienia. Dietę warto wzbogacić zatem o soję, soczewicę, drób, ryby oraz nabiał. Jeżeli dokucza nam apetyt na coś słodkiego, możemy jeść nasze ulubiony przekąski… Oczywiście, czterdziestolatka nie może zajadać się już tak dużą ilością słodyczy jak kiedyś. Ograniczone powinny zostać wszelkiego rodzaju batony, ciastka, żelki, lizaki, cukierki i chipsy. Nie oznacza to, że nie możesz ich jeść w ogóle – zmniejsz porcję do 1/4. Skoro ograniczyłaś słodycze, to zastanów się także nad słodkimi owocami. Ich także powinnaś jeść już mniej. Zamiast owoców możesz przekąsić marchewkę lub brokuła ugotowanego na parze.

Na śniadanie starajmy się jeść nabiał. Twaróg, jogurt naturalny oraz musli świetnie wpłyną na układ trawienny. Obiad czterdziestolatki powinien zawierać duże ilości warzyw. Jeżeli lubimy mięso, starajmy się jeść grillowane lub pieczone chude mięso. Obowiązkowe w naszej diecie są surówki. Na kolację nie jemy zbyt wiele. Niech to będzie najlżejsza potrawa w ciągu całego dnia. Jeżeli mamy ochotę na pizzę – zjedzmy jej niewiele, a resztę głodu nasyćmy surowymi warzywami.

Czterdziestolatki powinny unikać nadmiaru alkoholu. W tym momencie życia wpłynie on na nas bardzo źle. Pamietajmy o sokach owocowych i warzywnych, wodzie mineralnej oraz ziołach.

Jeżeli jesteśmy na diecie odchudzającej, wówczas rezygnujemy ze wszelkich słodyczy, tłustych mięs, alkoholu i białego pieczywa. Dużo się ruszamy.

Diety
Dieta beztłuszczowa
Diety
Dieta kukurydziana
Diety
Dieta szpinakowa