Fitness

Ćwiczenia w domu


Trening w domu też jest możliwy! Wystarczy, że wykorzystasz domowe przyrządy i meble, i zamienisz swój pokój w mini-siłownię. Poniżej znajdziesz sprawdzone sposoby na smukłą sylwetkę, którą wypracujesz w domu!

Zanim rozpoczniesz domowy trening, warto byś zapoznała się z najważniejszymi zasadami. Po pierwsze, aby trening był skuteczny, musisz sumiennie co dwa dni wykonywać 30 minutowy zestaw ćwiczeń – najlepiej o stałych porach. W treningu liczy się sumienność, więc wymówki typu Oj dziś mi się nie chce, jutro nadrobię – nie wchodzą w grę! Po drugie, skoro rozpoczynasz nowy etap w swoim życiu, warto rozpocząć go także i w kuchni. To dobry moment by zmienić nawyki żywienia. Musisz zrezygnować ze słodyczy i tłustych dań i zamienić je na warzywa i owoce.
Trening czas zacząć! Pompki to przykład ćwiczenia jakie możesz wykonać w dowolnym miejscu w domu, bez użycia jakiegokolwiek sprzętu. Połóż się płasko na brzuchu i umieść dłonie na ziemi, na wysokości barków. Następnie unieś ciało do góry, utrzymując je w pozycji wyprostowanej. Pamietaj, aby rozprostować ramiona. Ciało powinno opierać się teraz jedynie na dłoniach i palcach stóp, będąc cały czas w pozycji wyprostowanej. Kolejne pompki wykonuj poprzez unoszenie i opuszczanie ciała jedynie poprzez zginanie i rozprostowywanie ramion. Ćwiczenie wykonuj przez ok. 2 minuty.
W twoim domu znajdują się schody? Wykorzystaj je do stepowania. Prawą nogę połóż na stopniu dołącz do niej lewą. Schodź w odwrotnej kolejności, najpierw lewa potem prawa noga. Warto wykonywać to ćwiczenie w takt muzyki. Możemy w rękach trzymać dwie butelki wody, które trzymając na wysokościu barków, w takt muzyki rozkładamy na boki. Ćwiczenie wykonuj przez ok. 4 minuty.
Ściana to idealne miejsce na wykonanie ćwiczeń rozciągających i kształtujcych łydki. Jednym z nim jest uginanie kolan. Oprzyj się dłońmi o ścianę w odległości na wyciągnięcie prostych ramion, jedną nogą wykonaj krok do przodu i ugnij ją w kolanie. Następnie bez odrywania jej od podłoża uginaj mocniej nogę z przodu, aż poczujesz rozciąganie mięśni łydki. To samo powtórz dla drugiej nogi. Ćwiczenie wykonuj przez ok. 2 minuty.
Ręczniki świetnie nadają się do ćwiczeń ramion. Na przykład rolujemy ręcznik wzdłuż jego dłuższej krawędzi. Teraz łapiemy go za końce i unosimy ręce nad głowę, naprężając go jak najmocniej. Nabieramy powietrza, zginamy i opuszczamy ręcznik za głowę, pamiętając, aby cały czas był tak samo napięty. Gdy poczujemy się zmęczeni, możemy wykonać następne ćwiczenie z ręcznikiem: kolejny raz rolujemy go wzdłuż jego dłuższej krawędzi. Jeden koniec ręcznika chwytamy lewą ręką, którą unosimy na głowę. Prawą chwytamy ręcznik na wysokości talii za naszymi plecami. Teraz delikatnie ciągnij ręcznik prawą ręką, powoli zginając łokieć lewej ręki. Pamiętajmy, aby ręcznik cały czas był naciągnięty. Oba ćwiczenia wykonujemy przez ok 6 minut.
Ostatnim ćwiczeniem jakie polecamy w domu jest…taniec! Jest on najprzyjemniejszym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Wystarczy, że włączysz swoją ulubioną płytę i dasz się ponieść! Resztę czasu przeznaczoną na trening przetańcz, a kończąc ćwiczenia poczujesz się radosna, pełna sił i zapału.
There are currently no comments.